Agilitytävling - Ulricehamns bk

Klockan 6 i morse åkte vi iväg mot Ulricehamn för o tävla, både klass 2 & 3 idag alltså :) Vädret var tyvärr inte det bästa, började regna nästan precis då vi kom, men men, lite regn är aldrig farligt ;) men tyvärr blev ingen lopp filmat pga reget då, men läs resultatet här nedan.. :)

Agilityklass 2 var första klassen för oss. Vi har varit nära den där sista pinnen upp till 3:an ett antal gånger nu, kände mig riktigt taggad och ville verkligen ha den nu och inte bara vara nära på att få den ;) Spicy satt kvar väldigt bra i starten så jag han gå fram en bit, precis som jag ville. Efter ett framförbyte som jag gjorde efter en tunnel i banan (undra just varför jag gjorde ett framförbyte och inte blindbyte när det var en tunnel.. aja tror det kändes bäst med framförbyte där ;)) kom jag lite efter Spicy och trodde inte riktigt jag skulle hinna visa ordentligt in till slalomen, men inga problem där inte, Spicy fixar ingången utan problem ändå! :) Efter slalomen var det två balanshinder kvar (ja, alltså inte bara dom hindrena då, några hopphinder och en tunnel också) - gungan & balansen - var extra noga med just dom hindrena idag kände jag och Spicy lyssnade riktigt bra på mig och tog kontaktfälten jättefint! även på a-hindret som fanns med tidigare i banan :) Kändes så himla bra, ett nollat lopp blev det med tiden 34,75s och det räckte till och med till en klassvinst! :D det trodde jag faktiskt inte att det skulle göra, men där ser man ;) riktigt kul!

Lite senare var det alltså dags för hoppklass 3, en väldigt svår bana, det var nog inte bara enligt mig utan tror att flera andra också tyckte det. En stund efter agilityklassen började det faktiskt klarna upp och bli lite ljusare ute men sen kom ovädret tillbaka och det regnade väldigt mycket när det var vår tur o starta. Det blev en disk i detta lopp tyvärr, Spicy rev även två hinder tidigt i banan vilket inte brukar hända, men tror att regnet påverkade henne mycket och det blev rätt halt på gräset o så, men ja, det är ju samma för alla ekipage. :)

Är i alla fall kanon nöjd över (den efterlängtade) pinnen i agilityklassen som vi tog, skönt att vi är uppe i klass 3 i båda klasserna nu :) (y) Väldigt bra pris fick vi också, Presentkort på ett års djurförsäkring och som vanligt en fin rosett :)

Foto: Kristin P
Jag & Spicy ♥  bild från agilitytävlingen i varberg den 1 Juli :)



Kommentarer
Marie

STORT grattis från mig och Chila! Vilket bra pris!!

2010-07-17 @ 18:13:50
URL: http://goodwick.wordpress.com/
Maja o Zoro

GRATTIS !!



2010-07-18 @ 19:02:52
URL: http://majazoro.blogg.se/
Nora o emil

Grattis! :)

2010-07-18 @ 21:08:07
URL: http://noralindblad.blogg.se/
Elsa

wow! GRATTIS! :D <3

2010-07-22 @ 23:28:46
URL: http://elsa94.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0