Agilitytävling - varbergs bk - cert + sm-pinne!

Hej på er! som ni märkte blev det ingen uppdatering innan vi åkte till agilitytävlingen, blev lite stressigt just innan vi skulle iväg så hann inte med helt enkelt, men men, det viktigaste är väl ändå att jag uppdaterar nu, inte sant? ;)

Vädret har verkligen varit helt kanon nu ikväll, riktigt härligt!
Idag var det alltså bara klass 3, hoppklassen för mig och Spicy då (har en pinne kvar till 3:an i agilityklassen). Tyckte inte att banan kändes sådär jättesvår egentligen, men den hade väl sina fällor och man fick ju ändå liksom springa på så man skulle hinna med bytena man skulle göra. Spicy var riktigt taggad (jag själv var också riktigt taggad, ville verkligen göra ett felfritt lopp!) nästan så hon inte kunde sitta still i starten och vänta på att hon skulle få starta, men hon var duktig som satt kvar i starten i alla fall och gjorde inte någon tjuvstart ;) Tycker att loppet flöt på riktigt bra hela tiden, är riktigt nöjd med slalomen speciellt, hon tog den verkligen jättefint, ingången o allt! :) som sagt, hela loppet flöt på bra, Spicy hade bra fart och följde mig bra. Det kändes bara så bra, att springa i mål på noll fel, underbart! :D hörde också att vi kom in på en 2a placering men hamnade till sist på en 3e och inte nog med det fick vi sm-pinne och vårat första cert! :D eftersom 1:an och 2:an redan var fullcertade fick vi alltså det certet, yes! är så himla glad och Spicy gjorde ett kanon lopp, min lilla stjärna!  ♥

Efter att alla klasser var färdiga var det även en öppen klass som vi skulle vara med i. Kände mig faktiskt inte alls lika taggad inför detta loppet, var inte riktigt med att stoppa Spicy innan hon tog fel hinder så alltså blev det en disk, men vi körde på som vanligt och gjorde ändå ett fint lopp tycker jag ;)

Kristin och hennes mamma var även där och kollade :) vi tog lite, (eller inte så lite, det blev en helt del :D) kort, (så himla fint där, i skogen speciellt, man skulle bara vilja åka dit och fotografera nån dag! :)) om jag inte lägger in några bilder idag så kommer det imorgon kan jag lova, kika då! :) Marie, med Chila - Spicys mamma - kom också dit och kollade, väldigt kul! :)

Vet ni? mamma filmade vårt lopp och självklart tänkte jag visa det här på bloggen, antar att ni gillar de? :)


du är bäst Spicy!

Har verkligen vart en lyckad dag idag alltså! sitter här och är bara så himla glad :D och om två dagar - 3 Juli alltså - fyller Spicy år! perfekt med lite priser och en ny liten pipleksak, som en liten present i förskott skulle man kunna säga ;) föresten är det helt galet vad tiden går, Spicy fyller ju för sjutton fyra år på lördag! tiden går fort när man har roligt helt enkelt.. :)♥



Kommentarer
ullis

ÅÅHHH vad roooligt!! Grattis grattis grattis! :D SM-pinne också, ååhh gud vad kul!

2010-07-02 @ 08:23:56
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Marie

Ni är sååå suuuperduktiga!!



Bara två cert till...



Marie o Chila

2010-07-02 @ 10:40:26
Matilda

Grattis igen sanna! Nu är så duktiga!;)<3

2010-07-02 @ 11:03:40
URL: http://matildakarlsson.webblogg.se/
Hannah

Stoooort grattis! Ni är sååå duktiga alltså! :D :D :D

2010-07-02 @ 13:51:58
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Karolina

Grattis Grattis Grattis :D Gud var roligt, ni är värkligen sååå duktiga!:D



Kram

2010-07-03 @ 01:13:20
URL: http://hundlivet.cybersite.nu
Anonym

duktiga :)

2010-10-17 @ 13:35:00
URL: http://majazoro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0