Agilitytävling - Bjuvs bk

Ja, idag var det alltså tävling i Bjuv & herregud va varmt det var, tror att värmen påverkade både mig och Spicy, men är ändå väldigt nöjd över loppen idag! :)

Vi kom i alldeles lagom tid till tävlingsplatsen och behövde inte vänta så länge tills det var banvandring för agilityklass 2 small. Inte vårt bästa lopp det här, blev 5 fel i slalomen. Spicy fick nog en för vid sväng till slalomen och tog fel ingång, annars brukar vi aldrig få fel på slalomen, brukar oftast gå helt klockrent (men man kan ju aldrig vara helt säker) sen kände även jag mig lite virrig och höll nästan på o glömma vägen i banan för en stund men det gick bra ändå ;) Kom i mål med 5 fel och tror vi slutade på en 8:e placering hade även 3e bästa tid om jag inte minns helt fel (så självklart är jag nöjd med loppet :)) så om vi inte hade fått det felet i slalomen där hade vi alltså säkert tagit vår sista pinne upp till agility 3:an! har varit nära den där sista pinnen flera gånger nu, snart tar vi den säkert får vi hoppas! :)

Lite senare var det alltså Hoppklass 3. Var nästan inte alls taggad innan start, men det ändrades verkligen när det var vår tur och vi var inne på banan, var ju verkligen tvungen o skärpa mig då och koncentrera mig ;) Var lite krångligt där i början av banan men vi kom igenom det utan något fel i alla fall och det flöt på bra måste jag säga! farten var ju något saktare då beroende på värmen men riktigt nöjd ändå! åh va nära vi var på att nolla oss i detta lopp alltså! tror det var vid tredje sista hindret som Spicy sprang förbi hindret, hann inte uppfatta riktigt varför, kanske hade jag för bråttom till målet och råkade släppa Spicy liiite, eller att jag gjorde ett bakombyte för tidigt och inte visade tillräckligt tydligt att hon skulle hoppa över just det hopphindret. Det blev alltså ett till lopp med 5 fel men är riktigt nöjd över detta loppet, gick bättre än vad jag trodde det skulle göra, så jag är nöjd! :) Vet tyvärr inte vilken placering det blev och resultatlistan har inte kommit ut på deras hemsida än, inte vad jag såg i alla fall, så får vänta och se helt enkelt.

Så trots 5 fel i varje lopp är jag ändå väldigt nöjd och högsta vinsten fick jag ju ändå igår då Spicy kom tillbaka ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0