Vilse i Göteborg!

Hej! kvällen (och natten) blev inte riktigt som vi hade tänkt oss igår.. vi (dvs jag, mamma & pappa) var ju hos kusinerna i Göteborg och vi hade med oss Spicy dit. Lite då och då kollade jag ju till så Spicy var hos oss men sen när klockan var ungefär 22:00 (det var även ungefär då som vi skulle åka hem eftersom vi skulle upp rätt så tidigt till agilitytävlingen) som vi märkte att Spicy var borta! skjutdörren till uterummet var stängd då vi såg att Spicy inte var kvar men den hade väl antagligen varit öppen innan och Spicy kanske hade gått ut då. Det har aldrig hänt att Spicy bara sprungit bort så, hon brukar alltid hålla sig intill oss och vi vår närhet, förmodligen hade hon varit ute i trädgården och kommit utanför tomten och blivit skrämd av någonting och sedan rusat iväg i panik. Först letade vi ju i huset då för o se om hon kanske var där men när vi inte hittade henne där sprang vi alla ut och letade efter henne. Frågade massa folk om dom hade sett en hund springa förbi, det var några som sa att dom hade sett henne springa förbi hur fort som helst för ungefär 20 minuter sen då, dom visste ju inte riktigt vad dom skulle göra liksom men dom sa att dom hade försökt att ropa på henne men hon bara fortsatt springa i alla världens fart. Det jag var mest orolig för var att hon inte kände till området där och eftersom hon var i en sån himla panik och bara sprang runt där var jag orolig för att hon skulle bli påkörd av någon bil. När jag hade gått runt och letat ett tag och frågat folk om dom hade sett henne kom mamma och hennes syster och Ylva och hämtade upp mig med bilen, sen efter ungefär 1½ timmars letande ringde pappa och sa att han hade sett henne men det tog inte långt tid innan hon var borta igen och det var helt omöjligt att få stopp på henne, han hade aldrig sett henne springa så fort alltså, hon var verkligen i panik. Det var skönt att i alla fall få veta att hon levde och att hon var där i området.

Sen lite senare gick jag in för och hämta min kofta och lägga någonstans så hon kanske skulle kunna lukta sig till den. Några hade sett Spicy springa vid kyrkan som låg där i närheten så där la vi min kofta. Men när klockan var 01:00/01:30 gick vi in för o försöka sova några timmar (vilket inte var lätt alls, jag ville bara ut o leta efter henne) och vänta tills det skulle bli lite ljusare ute. Vid ungefär 04:15 gick jag, mamma och pappa ut för och leta igen och eftersom Spicy älskar fotbollar tog jag med mig den som låg i deras trädgård och studsade lite med den medans vi letade efter henne och se om hon kanske skulle höra det men efter en timma/en och en halv sa mamma att vi kanske skulle få gå in och vänta och se om hon kommer tillbaka, men gissa vad som händer då?! Spicy kommer såklart fram! från ingenstans känns det som. Och gud vad glad jag blev! efter så länge som vi hade letat trodde jag helt ärligt inte att vi skulle hitta henne, inte att hon skulle komma fram då i alla fall! och det var så skönt att hon inte var skadad eller något utan att hon kom fram till oss och var jätteglad! åh, känns som jag aldrig varit så glad och lättad som då alltså.. ♥ Precis innan vi hade hittat Spicy tänkte vi gå till kyrkan och kolla en sista gång vilket vi gjorde ändå, vi lät Spicy hitta koftan och nosa på den och ni skulle se va glad hon blev bara då, då hon kände igen lukten så.

Åh Spicy, du får aldrig mer skrämma mig såhär igen!


Är verkligen så himla tacksam för alla som var ute och letade igår,
det var flera som man inte ens kände som var så himla snälla och letade, tusen tack till er!


Som ni säkert förstår blev det ingen tävling idag, efter att ha varit uppe och letat så länge och knappt sovit någonting och Spicy har sprungit runt i panik så länge så känns det inte som någon värst bra idé om vi skulle åka iväg och tävla också, så idag ska vi bara ta det lugnt och vila. Det är ju tävling imorgon också, vi tar det då istället!

Sanna W


Kommentarer
Hannah

Alltså herreguuud! :o Jag är verkligen, verkligen glad att Spicy kom tillbaka välbehållen!! Jag skulle fått enorm panik om jag var du, förstår inte hur man hade kunnat somna... :O



Undra vad det var som gjorde henne så himla rädd där, eftersom det verkade som om hon verkligen haft panik så länge och sprungit i världens fart. Otrolig tur att hon inte blev skadad och framför allt att hon kom tillbaka! <3



Blev riktigt orolig när jag började läsa inlägget alltså!

2010-07-10 @ 17:40:46
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Nora :)

Åh så hemskt:S! Tur att hon kom tillbacka sen!:)

2010-07-10 @ 18:43:29
URL: http://lindjax.eu/emil
ullis

Åååhhh uschh! :'( men sån tur att hon kom tillbaka! förstår att du var rädd och så, fyy!! :( Lilla spican<3

2010-07-10 @ 20:26:49
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Eva

Ååå vilken tur att Spicy kom fram! Kan tänka mig själv i det läget att leta så och inte veta var ens hund är, inte kul.. Tur att hon är i hos er igen i alla fall :)

2010-07-10 @ 22:12:34
URL: http://sheltiedog.hundbenet.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0