Agilitytävling - Halmstad bk (andra dagen) sm-pinne!

Sådär ja, då var även andra dagen i Halmstad avklarad. Är som sagt nöjd med båda gårdagens båda lopp men är nog ännu mer nöjd över dagens lopp, Hoppklass 3 loppet i alla fall, helt klart!  Vädret blev mycket bättre än vad jag trodde, sol hela tiden, underbart! när vi åkte här hemifrån regnade de väldigt mycket men var som sagt betydligt bättre där i Halmstad. Eftersom det bara var klass 2 & 3 hundar som tävlade idag tog det inte alls så långt tid som igår då även klass 1 hundar var med. Så det var lite skillnad på tiderna då vi körde vårt första lopp ungefär vid 12 idag och igår inför förrän 17:30. Men men, nog om det ;)

Hoppklassen var först. En riktigt rolig bana det där. Fanns flera fällor så det gällde verkligen att hålla i hunden hela tiden, men som sagt, väldigt kul bana! Loppet flöt på väldigt bra, fin slalom och fick även med mig henne väldigt bra både efter slalomen och efter den blå tunneln. Tycker jag var "på" henne bra och hon fick för det mesta till svängarna väldigt bra. Lite längre in i banan råkade jag tyvärr släppa henne liite och hon var nära på att ta ingången in till tunneln iställer för att ta ett hopphinder, men hann som tur var ropa till innan hon hann till tunneln. Sen var det inte så mycket kvar av banan, flöt på bra där i slutet med iaf. Kom i mål med ett felfritt lopp och en tid på 29,97s och kom därmed in på en 4e placering. Om vi kunde fått till lite mer snäva svängar och inte fått den där vida svängen mot tunneln hade vi fått till en ännu bättre tid och ännu bättre placering. Tyvärr halka vi ner till en 11e placering till sist (finns så himla många snabba ekipage alltså!) men vi hade verkligen tur då det bara var 11st som fick pris, hade vart retligt och komma på en 12e placering och inte få den där SM-pinnen. Men nu fick vi den i alla fall så nu har vi 2 st SM-pinnar och ett Cert i hoppklassen (certet tog vi alltså på Varbergs tävlingen). 11/68 starter.


Hoppklass 3 loppet.

Sen var det dags för agilityklassen. Egentligen har jag inte sådär jättemycket att säga om loppet, ett bra lopp men lite för vida svängar på vissa ställen. Blev väldigt förvånad att hon gick ur slalomen en port för tidigt, väldigt sällan det händer, så 5 fel där alltså. Kontakten på balansen funkade mycket bättre idag än igår, men gungan däremot, inte lika fint kontaktfält där inte, även fast hon tog det, så det var ju bra det i alla fall, men tycker kontakten på både på gungan och a-hindret satt klockrent igår :) Men som sagt, 5 fel i slalomen blev det, eller det trodde jag i alla fall, tror jag läste sen att det blev 10, men vart vet jag inte riktigt, om det kanske var att jag fick ett till fel då jag skulle ta tillbaka henne in i sista porten i slalomen men om hon tog det från fel håll, tänkte ta slalomen tillbaka alltså, ja det är svårt att förklara, jag hann inte riktigt med på vad det andra felet va i alla fall. Kanske låter som att hela detta loppet bara blev kaos, men inte då, är faktiskt vädigt nöjd över loppet ändå trots felet som blev! Och måste även tillägga att slalomen är jag supernöjd över (om man bortser från felet då) tycker hon tar den så fint, min lilla stjärna! :)


Agilityklass 3 loppet. (då a-hindret står för slutet av slalomen ser man inte felet som blev,
men ni märker ju att det tar lite tid där bakom a-hindret)


Nu är det alltså bara svängarna som vi ska försöka få lite mer snäva, det kan vi vinna mycket tid på på tävling! Så nästa träning blir det till o träna svängar må ni tro! haha :) Ska nog även vara lite tidigare med mina kommandon till henne också vilket säkert kan göra svängara lite bättre, vi får se, vi får jobba på det helt enkelt.

Hoppas ni får en fortsatt bra 1a Augusti :) shit asså, augusti!! redan! nä.. nu får jag nästan lite ångest, att skolan börjar om redan 19 dagar.. men vi ska se till att vi hittar på massa skoj innan dess, imorgon t.ex. då åker jag och några andra tjejkompisar till mig in till Göteborg och kommer vara på Liseberg hela dagen, wiiie! vi har tänkt det ett tag nu & äntligen blir det av! :D



Kommentarer
Hannah

Åh, grattis till SM-pinnen! :D Vad menas med SM-pinne egentligen? Haha, känner mig lite mobbad som frågar men jag kör ju inte agility så jag vet inte... (a) <3 Haha!



Såg ju hur bra ut som helst, ni är såååå duktiga! Världens bästa team - Sanna ♥ Spicy! :) Grymma är ni!!! Jätteroligt att se videoklipp alltså!



Vad roligt med Liseberg, vill också dit! :D Ha underbart kul sötnos!



Sv: Taaack!! <333 Ja, det känns hemskt att skolan börjar snart... När börjar du? <3



Puss!

2010-08-01 @ 20:56:06
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
maja o Zoro <3

det såg jätte bra ut juh !! det viktigaste är juh att det känndes bra för er och att ni inte blev diskade och fick en SM pinne !! :)



sv: ja 60 pinnar är ganska mycket. de måste verkligen brinna för slalom, dessa hundar...



tack fär kommentaren :)

2010-08-01 @ 22:44:15
URL: http://majazoro.blogg.se/
Marie

Grattis Grattis till nya SM-pinnen!!!

Snart är ni där!!



Marie o Chila o co

2010-08-01 @ 23:28:22
URL: http://goodwick.wordpress.com/
Hannah

Ååh, tack för förklaringen! :D Nu förstår jag! :) Shit vad skoj alltså! <3



Ja, har inte pengarna då vi inte fått stugan såld ännu.. Annars hade vi åkt, även till Danmark förmodligen men eftersom vi köpt huset och inte sålt stugan så blev det inte så... ;( Men får bli någon annan gång! :D



Puuusss! <3

2010-08-01 @ 23:46:17
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Hannah

Sv: Hahaha, när du sa det så lät vi väldigt fattiga och desperata efter pengar.. ;) Men vi ska alltså sälja stugan för att vi har en villa nu. :D Haha! :)



Vad roligt att du gillar bilderna, taack! <333 Jag tog bilderna med en lång slutartid, stativ och en ficklampa. :) Men ska testa igen, grymt svårt då man inte vet vart man börjar hjärtat och vart man ska sluta det. (a)



Puuuss! <3

2010-08-02 @ 00:36:52
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Elsa

GRATTIS! :D

2010-08-03 @ 11:26:06
URL: http://elsa94.blogg.se/
Emelie

GRATTIS! :D Kanonsnyggt!

Men du.. jag har verkligen missat massor med grejer nu när jag varit lite "off" nu under sommarn'.

GRATTIS till CERTet och allt annat! Grymt jobbat! :)

2010-08-04 @ 12:55:38
URL: http://www.hundliv.webb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0