MyDog - Andra dagen

Hann som sagt inte skriva något om resultaten igår så får ta det nu istället.. :)

Gårdagens lopp kändes bättre än i fredags. I hoppklassen blev det dock en disk, var lite klantigt av mig att göra ett bakombyte efter tunneln, men var inte säker på om jag skulle hinna göra ett framförbyte innan Spicy hade kommit ut ur tunneln, så chansade på att göra bakombytet vilket inte blev så bra eftersom jag inte hann visa tydligt till nästa hopphinder som hon sprang förbi, 5 fel där alltså, sen blev det en disk i slutet av banan då hon missade ett hopphinder och jag valde en disk där ist.

Sen efter ett tag var det dags för sista loppet, agilityklassen. Hade start nr 3, tidig start precis som i fredags då vi var första ekipage ut på banan. Detta loppet kändes bra, är väldigt nöjd med kontaktfälten, så skönt att det inte blev någon miss på dom. Måste dock tänka på när jag ska göra framförbytena och inte, är ibland dom som saktar ner farten och tiden rinner iväg..  tyvärr fick vi lite tidsfel.. referenstiden var 46s och vi hade en tid på drygt 47s. Men jag har inte haft några höga förväntningar inför MyDog, göra så gott vi kan och bara ha kul, det är ju ändå det viktigaste :)

Härligt att det inte blev något krångel med slalomen idag. Blir ju lite halt för henne där på den mattan, men slalomen gick ändå bra tycker jag även fast det kan gå fortare, hehe ;)

Hade även tänkt att lägga ut loppet från agilityklassen här på bloggen, funkar inte att ladda upp det just nu tyvärr.. men får fixa mer med det så lägger jag upp det så fort som möjligt :)

Spicy - min lilla stjärna ♥



Kommentarer
Jonna & Svante

Det ju jättebra för er! :)

2011-01-09 @ 22:26:15
URL: http://www.jonna.nu
Marie

Jätteroligt att se er tävla i den konkurrensen! Ni är så duktiga!

Har du fått resultatet av sista klassen?



Marie o Chila

2011-01-10 @ 17:23:07
URL: http://goodwick.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0