Agilitytävling - Sofiero

Hallå ni! ni får ursäkta att det inte blivit någon uppdatering om tävlingen idag, men kom nyss hem från filmkvällen med några tjejkompisar, jättekul! hade gärna stannat längre men eftersom jag har fotbollsmatch imorgon kunde jag inte stanna hur länge som helst och sen gick jag upp så himla tidigt idag också så lite sömn behöver jag ju med ;) Och hann heller inte uppdatera något innan jag åkte iväg, kom hem vid kanske tjugo över fem någon gång, sen var det direkt in i duschen och sen iväg igen. Men ni får lite update nu istället :)

Det var som sagt tävling i Sofiero idag, jättefint ställe med slottet precis intill :) Vädret var tyvärr inte det bästa, hyfsat i början och solen kikade fram lite men sen lite längre fram, till nästa lopp (hoppklassen) blev det sämre och började regna. Blött och halt i gräset, inte det bästa underlaget precis, men det är ju samma för alla. Trots 5 fel i både agilityklassen och hoppklassen så är jag ändå nöjd, mest med agilityloppet. Blev tyvärr en liiten miss på kontaktfältet på balansen, synd.. men huvudsaken är ju ändå att jag är nöjd med loppet, vilket jag är! lyssnade och följde mig bra :) Sen i hoppklassen var jag lite för snabb i handlingen, ville få en snäv sväng vid ett hopphinder men lyckades istället vara för tidig och påväg mot nästa hinder vilket ledde till att hon inte hoppade hindret alls, så en vägran där alltså. Annars brukar det vara att jag kan vara lite sen med mina kommandon men nu hade jag istället lite för brottom, jaja det är sånt som händer ;)

Vi får hoppas på bättre resultat nästa tävling, i Falkenberg :)
Hinner tyvärr inte lägga in något videoklipp nu, men kika in imorgon så hinner jag säkert lägga in det då! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0