Agilitytävling - Falkenbergs bk - Tvådagarstävling

Hej på er!
blev tyvärr ingen uppdatering igår, var riktigt trött efter att jag hade kommit hem, la mig och vilade, sen var det talang och tiden bara rusade iväg och jag skulle ju upp väldigt tidigt idag också så jag orkade faktiskt inte att uppdatera något igår, så tänkte att jag tar det lite kort idag istället :)

Klass 3 (hopp) banan var väldigt svår och Spicy var verkligen helt övertaggad igår, vilket gjorde att hon inte riktigt ville sitta kvar i starten,  hon gjorde en liten tjuvstart och jag hann inte med det bytet som jag hade tänkt att göra vid ett ställe, hon tog rätt väg ändå men eftersom jag inte hann med bytet så kom jag lite efter Spicy och hann inte riktigt visa rätt väg lite längre in i banan och hann heller inte stoppa henne innan hon tog tunneln istället för ett hopphinder, så det blev en disk i det loppet. Senare på dagen var det dags för klass 2, även här var Spicy riktigt taggad men hon satt kvar bättre i starten denna gången i alla fall, loppet flöt på bra, riktigt bra, ända tills jag klantar till det och visar fel till slalomen, eller jag tänkte att slalomen var längre ifrån än vad det egentligen var så jag visade liksom för långt ut med armen vilket ledde till att Spicy tog långhoppet som inte stod så långt ifrån slalomen. Alltså disk där med tyvärr, men nöjd med loppet i alla fall! :)

Sen var det ju även två tävlingar idag också. Klass 3 banan var inte alls så svår som den klass 3 banan igår så det kändes bra. Det ända problemet var att Spicy var riktigt taggad, visst, det kan vara bra när hon är taggad men inte så mycket som hon var då, det blir liksom bara för mycket och hon blir för stressad. I starten sitter hon som på nålar och kan inte vänta tills jag vill att hon ska starta, så även här hann jag inte med ett byte som jag hade tänkt att göra innan en tunnel, och efter tunneln skulle hunden liksom runt ett hinder och vi har ju tränat mycket på just det, att hon ska ta hindret från andra håller liksom men denna gången hann jag helt enkelt inte med att varken visa eller säga "runt" så redan där blev det en disk för oss.

Agilityklass 2, sista loppet och jag hoppades självklart på sista pinnen upp till 3:an där med. Ville i alla fall avsluta med ett bra lopp vilket jag helt klart tyckte att vi gjorde, så det var skönt :) nu kändes Spicy inte alls så stressad som hon gjorde i det andra loppen utan nu kände jag att hon verkligen lyssnade på mig och hade mer kontakt med mig. Var verkligen såå nära att få sista pinnen, så himla synd bara att Spicy rev ett hinder (inte alls ofta det händer) annars hade vi faktiskt fått får sista pinne upp i 3:an. Men jag är verkligen helnöjd och det var skönt att få avsluta med det loppet och inte en disk :)

Kontaktfälten har gått väldigt bra också, speciellt på a-hindret där tar hon kontakten jättefint nu, på gungan händer det att hon hoppar av innan den ens slott i marken, fast hon är på kontaktfältet, men det ska vi träna lite mer på i alla fall att hon inte hoppar av innan gungan slått i marken. Slalomen har även gått riktigt bra, skönt att det inte blivit något fel på det, det sitter verkligen nu :)

Foto: Sanna W
ännu en bild som jag tog i söndags förra veckan. sötnos Spicy :)

Ha en fortsatt härlig helg allihopa!



Kommentarer
Sofia

Fyyyy vad nära ;) <3 Har du film som man kan få se? :)



Ni tar pinnen nästa gång, jag lovar, bara att kämpa på jue :D <3



Kram

2010-05-15 @ 18:54:50
Nora

Söt bild :)

2010-05-15 @ 19:47:32
URL: http://noralindblad.blogg.se/
Sanna

Sv till Sofia:

Nej, jag har tyvärr ingen film på något lopp, jättetråkigt.. hittar inte filmkameran så det finns inte så mycket att göra åt det.. den kan ju inte bara vara borta liksom, så jag hoppas hitta den snart, den måste ju finnas här hemma någonstans.



Kram <3

2010-05-15 @ 20:42:35
URL: http://ladyinash.blogg.se/
Maja o Zoro

gud va kul med tävling ! tävlade själv i torsdags men det slutade med en disk (var endå bara våran andra tävling). Va kul och samtidigt lite irriterande att vara så nära en pinne :) shit, redan uppe i klass 3 (snart).



KRAMAR

2010-05-15 @ 22:37:00
URL: http://majazoro.blogg.se/
Marie

Det var ju synd. Ni är ju så nääära! Men så är det ju i Agility! Nästa gång!!



Marie o Chila

2010-05-16 @ 22:32:34
Rebecca

Synd att det inte blev pinne i sista loppet, men så är det. Nästa gång tar ni den! ;)

Kul att kontaktfälten går så bra.

Jag vet precis hur det är med en övertaggad hund som slår över till stressad, Chippen har väldigt lätt till att bli så :/

2010-05-18 @ 08:42:39
URL: http://www.sheltiehornan.cybersite.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0