Agilitytävling - Halmstad bk (första dagen)

Det blev en rätt så lång dag i Halmstad idag. Vi var väl vid tävlingsplatsen ca kl 14 och körde inte första loppet förrän klockan 17:30. Men som tur va så var vädret bra och medans vi väntade satte vi upp tältet i lugn och ro och kollade på andra duktiga ekipage :)

Idag var det alltså vår första start i agilityklass 3, och det var även första loppet för dagen. Banan kändes bra, inte så där extremt svår, sjävklart fanns det fällor men det var en bra bana. Fick en bra start och Spicy tog a-hindret kanon, riktigt nöjd med kontaktfältet där, sprang ända ner på kontakten och behöll farten hela tiden, brabra! :) Slalomingången lyckades vi dock inte lika bra med, så synd.. men så nära! vet inte om det kan ha varit att hon fick för stor sväng till slalomen och jag inte visade tillräckligt, hon tog i alla fall andra porten in i slalomen, så 5 fel där alltså. Sen blev det tyvärr en miss på kontaktfältet på balansen och eftersom jag fortsatte och inte tog om kontakten blev det även där en disk. Trots disken är jag ändå väldigt nöjd med loppet, speciellt med så fint Spicy lyckades ta kontaktfältet på a-hindret och gungan.


agilityklass 3 loppet. (ursäkta att kvalitén inte är så bra, tror det försämras lite på bubblare.se också..)

Hoppklass 3 banan var verkligen klurig alltså! väldigt svängig bana. Men vi lyckades faktiskt ta oss förbi det svåra, så de är jag nöjd med! men sen lite längre in i banan blev det tyvärr en disk.. vet inte riktigt vad som hände, eller jo, det blev ett hindret taget från fel håll men förstår inte riktigt hur det lyckades bli så, tyckte jag stod så att jag visade vilken väg hon skulle ta och blockerade hyfsat bra så hon inte skulle ta det hopphindret från fel håll, men hon hittade visst en lucka där hon kunde ta sig mellan mig tydligen ;) men men, sånt händer! är glad att vi fixade de svåra fällorna i alla fall. Loppet blev tyvärr inte filmat. Men ovan ser ni i alla fall ett klipp agilityloppet, bättre än ingenting alls. :)

Två disk idag alltså, men vad gör de? nöjd med loppen är jag, och det är väl ändå det som är huvudsaken?
Vi har ju två lopp till imorgon också, tyvärr kommer det nog inte bli lika bra väder imorgon som det var idag.. men vi kommer va där, minst lika taggade som idag ;)



Kommentarer
Marie

Håller tummarna imorgon! Nu är ni ju "uppvärmda"!



Marie o Chila

2010-07-31 @ 23:35:32
URL: http://goodwick.wordpress.com/
Hannah

Ni är så duktiga! :) Grattis till att det gick så bra, trots diskarna. :) På hoppklassen lät det ju jättesvårt fast ni lyckades ta er förbi det, ni är duktigast! :D

2010-08-01 @ 00:25:31
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Anonym

kul !! hehe, jag vill oxå tävla !

Loppet såg jätte bra ut ! Och tänk på att det var eran första start i agilitykl 3 !! :) grattis (eller vad man ska säga) :P



Lycka till imorogn !

KRAM

2010-08-01 @ 10:15:44
URL: http://majazoro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0