Första dagen på MyDog

Oj vad jag är nöjd med dagen. Är riktigt nöjd med det loppet vi gjorde idag, Spicy & jag :)
Var lite extra nervös just för denna tävlingen eftersom det var vår första tävling just på MyDog, inne på mässan. Egentligen är det ju en helt vanlig klass 3 tävling, som att tävla ute på sommaren eller tävla i ett ridhus på vintern. Men att tävla på mässan känns liksom större eller hur man ska säga, så känns det för mig i alla fall jag ;)

Det var någonstans i banan som jag var lite osäker på, bla ingången till slalomen. Jag vågade mig inte på att göra ett blindbyte eller något sånt för då hade jag säkert bara krånglat till det och Spicy hade gått ur slalomen (har inte tränat mycket alls på blindbyte in i slalom) så jag bestämde mig för att hålla mig på höger sida och sen visa så tydligt som möjligt för Spicy att hon skulle in i tunneln, vilket gick riktigt bra :) (fixade ihop en bild lite snabbt på hur det såg ut i banan där vid slalomen och vidare till tunneln) Höjden på hopphindrena kändes ovanligt högt, men det var ju den höjden dom skulle vara bara att dom kändes så höga nu i klass 3, men det var inga problem med hopphindrena inte, det fixade hon galant.

Tyckte det kändes bra genom hela loppet. Vi kom i mål med 0 hinderfel och tiden 34,93s, men åh så nära det var att vi klarade tiden! 0,93 fick vi i tidsfel, alltså var idealtiden 34s. Farten tyckte jag kändes bra men det var väl en gång då det blev en liten för stor sväng, annars hade vi nog klarat tiden. Men men, hur som helst så var (eller är) jag supernöjd att vi kom igenom med noll hinderfel och ändå en såpass bra tid :) När vi satt i starten hade jag inte ens en tanke på att komma igenom banan med noll hinderfel utan tänkte bara att detta skulle vara en kul grej och spela roll om vi skulle få något fel eller bli diskade, tycker bara det är roligt att vi kan vara med och tävla på MyDog :D

Vi slutade på en 17:onde plats, 67 st ekipage skulle vara med och tävla men det var ju några som var strukna så det var väl ungefär 60 som startade. Alltså en 17:onde placering av ca 60 starter. Och detta var som sagt första tävlingen på mässan, måste säga att jag är riktigt nöjd! :)

 Foto: Sanna W

Spicy var även riktigt duktig inne på mässan över huvud taget, hon kändes inte alls lika stressad som hon ibland kan göra då vi är på tävling utan nu var hon mest lugn och avslappnad, så det känns ju även riktigt bra det, hon skulle lika gärna kunna bli väldigt stressad där inne på mässan.

Imorgon är det tävling ingen och då även prisutdelningen för årets svenska agilityungdom. Wiihooo, undra vad priset kan vara  ser verkligen fram emot imorgon, men känner redan nu att jag börjar bli lite nervös ;O



Kommentarer
Karolina

Grattis!:D Vad roligt att det gick så bra:) 17:e plats av 60 ekipage är ju jätte bra:D Jätte söta bilder också:)<3

2010-01-09 @ 18:18:27
URL: http://hundlivet.cybersite.nu
Anna

Vad kul att de gick så bra inne på mässa. Hoppas att de går lika bra imån med för er de tror jag att de kommmer att gå.Lyckat till

Kram

2010-01-09 @ 23:06:51
URL: http://letfors.webb.se
Chila o co

Kanonbra jobbat! (Klart bättre än Butlers start på Mässan!!)



Idag kommer vi och håller tummarna!

2010-01-10 @ 11:10:06
Hannah

GRATTIS (igen) sötnosar! :D <3

Förstår att du är riktigt nöjd med loppet, superbra ju! I klass 3 också! 0,93 sekunder är ju nästan ingenting, superbraaa av er!! ;) <3



My dog är ju europas största hundevenemang & 17e plats är jättebra! :) Vad skönt att Spicy var lugn & avslappnad där inne också, alltid skönt! :) Jättesöta bilder, speciellt den andra bilden! Så gulligt uttryck! Hon ser så glad ut!



PUSS! <3

2010-01-10 @ 23:22:13
URL: http://Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0