Andra dagen på MyDog

Har inte hunnit att skriva om agilitytävlingen tidigare idag eftersom när vi var färdiga på MyDog åkte vi direkt vidare till dansuppvisningen som vi skulle se, dvs jag och Kristin, så träffade vi Alice, Amanda och Fredrika som redan var där :) men nu till vad detta inlägget egentligen ska handla om... :)

Klockan 12:00 åkte vi till MyDog idag. (skönt att inte behöva åka så tidigt och framför allt inte behöva gå upp så tidigt som kl 05:00 som vi gjorde igår) Det blev lite stressigt både med prisutdelningen och agilitytävlingen då prisutdelningen nästan krockade med banvandringen, så när jag hade tagit emot priset för årets svenska agilityungom fick jag skynda mig vidare till banvandringen. Att få ta emot priset inför så mycket folk var verkligen hur kul som helst och det bästa av allt är ju att det är filmat, Kristin var så snäll och filmade både prisutdelningen och agilitytävlingen :D Som pris fick vi en stor pokal, ett diplom, en väska där det var broderat "Årets agilityungdom 2009 small", en termos, en vattenflaska och en fin blombukett. Ja, lite olika där alltså :)

Sen var det då dags för banvandring. Banan kändes hur klurig som helst och jag var nästan inställd på att det skulle bli en disk, vilket jag självklart inte ska vara! man måste tänka positivt. Slalomingången var riktigt klurig, och på ett ställe i banan fanns det med det jag och Spicy har tränat på, "runt" men denna gången svårare eftersom hon liksom skulle springa genom två hopphinder, då kunde hon lika gärna ta det hopphindret som var jämte, där var jag verkligen tvungen att visa tydligt och inte släppa henne vilket funkade jättebra. Det fanns flera kluriga grejer i banan, när vi kom till slalomen var det bara så härligt då jag hann göra det framförbyter som jag hade tänkt att göra och jag kunde visa tydligt att hon skulle in i slalomen (om jag inte hade hunnit göra det framförbytet där hade hon säkert tagit fel ingång) var nämligen inte säker på om jag verkligen skulle hinna med att göra det framförbytet där men det visade sig inte vara några problem :) Slalomen blev tyvärr något långsammare än vanligt men jag ville ändå inte stressa henne för mycket så hon skulle halka eller något sånt i slalomen som är väldigt lätt gjort. Efter slalomen var det inte alls mycket kvar av banan och det var då jag faktiskt trodde att vi skulle göra ett felfritt lopp vilket vi också gjorde!

Trodde verkligen inte vi skulle klara banan så bra som vi egentligen gjorde, är så glad att det kom med på film också, tack ännu en gång för att du filmade Kristin :)
När vi kom i mål placerade vi oss på en 7:e placering med tiden 39,58s och idealtiden var 44s, men halkade tillslut ner på en 11:e plats, vilket jag naturligtvis är jättenöjd med ändå. En 11:e placering av ca 60-65 starter och det var ju även något bättre än igår också då vi hamnade på en 17:onde placering.

Är otroligt nöjd över dessa två dagar på MyDog! Spicy har betett sig jättebra på mässan dessa två dagar och vi har dessutom sprungit två felfria lopp av två (dock lite lite tidsfel i gårdagens lopp) och har tagit emot priset för årets agilityundom, det kan ju inte bli mycket bättre :)

Klippen från prisutdelningen och agilitytävlingen hade jag självklart tänkt att lägga ut här i bloggen om bara videoklippen vill komma in på datorn någon gång! har testat flera gånger men det funkar ju inte.. åh det måste funka! för tror ni är lite nyfikna på att se klippen, eller? ;) Ska verkligen försöka lägga in dom, önska mig lycka till  hinner tyvärr inte lägga in videoklippen idag då men försöker lägga in dom imorgon. Glöm inte att kika in då! :)

förlåt för att det blev ett bildlöst inlägg detta, men hoppas ni hade en trevlig läsning i alla fall :)



Kommentarer
Hannah

Vad roligt med dansuppvisnings, hihi. :) Hoppas det var skoj! :D



Vad nervöst att ta emot pris inför så många människor, haha skulle i alla fall jag tycka. ;o Haha! Hoppas man får se klippet också, skulle vara jätteroligt! Vad roligt att du fick en pokal & massor av annat, superskoj! :D Låter som jättefina grejer ju, ser fram emot att se dem, du måste visa sen om det fungerar, måste göra det! ;)



Gud vad roligt att det blev ett felfritt lopp, banan lät verkligen väääldigt svår! STORT GRATTIS!! :D Ni är verkligen otroligt duktiga ska du veta! :D Tråkigt att man inte kunde vara där & se själv, skulle verkligen vara kul.. :( Men hoppas man får se videklippet Kristin filmade. :) <3



Lycka till, det måste fungera! Håller tummarna stenhårt! Grattis igen, förstår att du är otroligt nöjd, det ska du vara! Pussa duktiga Spice från mig & killarna också, för hon är så söt & duktig! :) hihi



Pusselipuss!

2010-01-10 @ 23:34:44
URL: http://Cayennepeppar.se
Anna

Vad kul att de gick så bra för er på tävligen. Ni har ju inte varigt tran så länge. Har du några planer på SM? Grattis igen för att bli årets agilityungdom.

Kram

2010-01-11 @ 11:44:13
URL: http://letfors.webb.se
Matilda

Grattis till fina placeringar!! ;D Hoppas värkligen filmerna kommer upp snart! <3

kram kram

2010-01-11 @ 20:33:12
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0