Agilityträningen

Halloj! hinner med ett inlägg nu innan filmen i alla fall :)

 

Vi stannade till 19:45 så det blev ju i alla fall en timme och en kvarts träning, annars så är ju träningen i 2 timmar men så länge som vi var där idag räcker gott och väl. :) Men i alla fall, tänkte berätta lite om träningen. Som vanligt så är Spicy riktigt riktigt taggad på träning, alltså hon blir verkligen som en helt annan hund, man kan inte tro att hon är så lugn här hemma när hon är så himla taggad då hon är på agility, det är ofta så när jag har kompisar här hemma också, då blir hon så himla lekfull och vill busa hela tiden ;) 

Till en början kändes det riktigt bra, hon hade jäkligt bra fart och jag blev förvånad då jag kunde springa så långt ifrån henne och hon lyssnade väldigt bra på mig. Vi hade byggt upp två kombinationer och delat upp så vi hade en grupp med small & medium hundar och en annan grupp med bara large hundar. I våran grupp, där vi bara var tre stycken, bestämde vi att vi varsin gång skulle bestämma en väg genom kombinationen. Valde en väg så det skulle bli rätt så svängit, fick även med så hunden skulle köra "runt" på ett hopphinder. Tyckte Spicy klarade svängarna bra, kan säkert få något bättre svängar, vilket vi ska jobba på. "Runt" fixade hon också väldigt bra, bara en gång då jag råkade släppa henne lite tidigt och hon gick istället förbi hindret.

Foto: Sanna W

Sen bytte vi, så vi fick prova på den andra kombinationen, där även slalom och gungan fanns med. Slalomen klarade hon riktigt fint, gungan var inte heller några problem, hon tar kontaktfältet men ibland kommer hon inte riktigt så långt ner på kontaktfältet som jag vill att hon ska göra, så det ska vi också jobba mer på. Körde bara gungan lite efteråt, precis innan vi skulle åka hem, då jag direkt belönade med godis när hon hade baktassarna på kontaktfältet och framtassarna i backen, vilket hon var jätteduktig på :)

Ja, det var lite om träningen det. Nu måste jag avsluta, filmen på tv4 (Johan Falk) börjar nu! :)

Tack för era kommentarer, svarar på dom i pauserna utav filmen..



Kommentarer
Emelie

Har du fått mejlet jag skickade till dig? :)

Kram

2010-01-24 @ 22:45:04
URL: http://www.hundliv.webb.se
Anna

Kul att träningen gick bra :D

Kram

2010-01-25 @ 11:37:23
URL: http://letfors.webb.se
I s a b e l l a

SVAR: Ja, den är riktigt härlig. :D



Hihi nä, tycker man ska räkna in fredagen på helgen, att man inte går iskolan alls:P Men jaja, in my dreams.

2010-01-25 @ 19:55:30
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
I s a b e l l a

SVAR: Tack för att du skrev vilken din favorit var utav Marabou smakerna! Nu ligger resultatet uppe på min blogg vilken som var populärast...



Kram :)

2010-01-25 @ 21:54:11
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Rebecca

Kul att träningen gick så bra :) Roligt att läsa om. Avundsjuk på alla som kan träna agility nu under vintern, själv blir det troligtvis till att vänta ända till April... :/



Åh, vad snäll du är! :) Blir själv väldigt nöjd med de flesta bilderna nuförtiden, så kul med systemkamera! (eller en riktig kamera i huvudtaget, blev ju mest mobilkamerabilder förut) :)



Ja, älskar de filmerna :) Och inte blir de sämre för att han Joel Kinnaman är med i dem ;)

2010-01-26 @ 12:41:34
URL: http://www.chippenshorna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0