Agilitytävling - Kungsbacka bk (första dagen) cert + sm-pinne!

Idag var det alltså dags för tävling på Kungsbacka bk. Både hopp & agilityklass och sen även "Open Clas Hero" vilket är som en liten cup, där man tävlar i båda klasserna fast en klass är idag och en imorgon. Small hundarna började med hoppklassen idag och imorgon är det alltså agilityklassen. Så lägger man ihop dom loppen och sen ser vem som får bäst resultat, så det är alltså som en liten skojtävling med pokaler och sånt kul som pris :) 
 
Började dagen med en disk i agilityklassen. Spicy gjorde en liten tjuvstart och allt blev inte riktigt som jag hade tänkt, väldigt halt och lerigt på banan dessutom. Hann inte med ett byte så jag skulle komma vid rätt sida av balansen, eller vid den sidan jag ville komma på rättare sagt och efter det han jag inte visa rätt till ett hopphinder så där blev det alltså en disk.

Men hoppklassen kändes betydligt bättre! Eftersom banan var så himla svår trodde jag verkligen inte vi skulle komma igenom banan så bra som vi faktiskt gjorde och trodde absolut inte att det skulle bli ett felfritt lopp. Måste nog ändå vara en utav dom svåraste klass 3 banorna jag sett, de tyckte även en annan. Väldigt tajt bana och flera fällor men, som sagt, det gick över förväntan! Kom i mål med ett felfritt lopp och låg på en 3e placering ett tag men slutade sedan som 5a & eftersom de innan mig redan var fullcertade så var det vi som fick de certet, alltså vårt andra cert i hoppklassen (alltså bara ett cert kvar till hoppchampionatet!) & även våran tredje sm-pinne! kan inte vara annat än nöjd! Om jag ska vara sådär riktigt noga så kunde vi säkert bättra på tiden lite, vid ett ställe i banan var det riktigt tajt vid hindrena och det blev lite osäkert, hon kunde lika gärna tagit hopphindret som var precis jämte tunnelingången men men.. Cert & Sm-pinne är inte dåligt & jag är riktigt nöjd med loppet!

Sen så var det ju även ett till lopp, fast i Open Clas Hero. Även här blev det ett nollat bra lopp, får se hur det går imorgon, hoppas på ett felfritt då med! 

Tyvärr så blev det inget filmat idag eftersom videokameran inte funkar, eller det verkar som att det är laddaren till kameran som inte funkar, det går inte att ladda den så just nu är den helt urladdad. Väldigt synd.. och kompaktkameran glömde vi hemma, men kvalitén blir ju inte alls bra när man filmar med den men ändå bättre än ingenting alls. Får hoppas på att videokameran funkar snart iaf, väldigt bra o ha loppen filmade & ni tycker säkert det är kul o se videoklipp också kanske? :)

Bjuder i alla fall på några bilder på Spicy & priserna som jag tog innan :)

Foto: Sanna W 

Foto: Sanna W 

Foto: Sanna W



Kommentarer
Maja o Zoro

sv; tack :) <3



grattis själv och hälsa Spicy ;) !!

2010-08-21 @ 22:18:01
URL: http://majazoro.blogg.se/
Maja o Zoro

kan du inte lägga ut en bild med alla era rosetter ;)

2010-08-21 @ 22:34:25
URL: http://majazoro.blogg.se/
Marie

STOOORT GRATTIS från Chila och co till era fina resultat idag!! Super!



Psst: kan jag få använda bilden på Spicy och priserna?



Lycka till imogron!

2010-08-22 @ 01:12:10
URL: http://goodwick.wordpress.com/
Hannah

GRATTIIIIS!! :D <3 duktigaste! :)

2010-08-24 @ 19:13:27
URL: http://hlphotography.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0