Agilitytävling - Kungälv

Ja, då har vi alltså varit på årets första utomhustävling, i Kungälv denna gång. Idag var det bara i agilityklassen som vi tävlade i och självklart satsade vi på att ta vår sista pinne upp till klass 3, och åh så nära vi var!

Spicy var riktigt taggad redan när vi kom till tävlingsplatsen och lika så i starten ;) men jag kunde ändå gå en bra bit ifrån henne i starten utan att hon gjorde en tjuvstart, så det var bra :) Allt flöt på riktigt bra, slalomen tog hon riktigt fint och svängarna gick också väldigt bra tycker jag, kan säkert få till ännu lite mer snäva och snabba svängar men vill inte klaga på att svängarna inte var något bra idag för det tycker jag dom var :)

Tror att idealtiden var 45 s och vi kom i mål på 39 s om jag inte minns helt fel. När ni kom i mål trodde jag att vi hade gjort ett felfritt lopp, men det hade visst blivit en liten miss på balansen, tror jag, missuppfattade det där felet lite. Det var i alla fall så himla nära att vi tog vår sista pinne upp till klass 3 i agilityklassen också. Det blev i alla fall en 4:e placering för oss tillslut vilket jag självklart är nöjd med. Vi fick bäst tid av alla ekipagen så det hade blivit en 1:a placering om vi inte hade fått det felet. Men jag kan inte vara annat än nöjd, verkligen inte :) är jättenöjd med loppet synd bara att det inte blev filmat (hittade nämligen inte filmkameran..)

Foto: Sanna W
en bild på Spicy från förra året när vi var i kungälv och tävlade :)

Nästa tävling blir i Falkenberg den 14-15 Maj, alltså två dagars tävling. Då blir det både klass 2 och 3, hoppas på att ta sista pinnen i 2:an och varför inte första i 3:an? ;)

Ha en fortsatt härlig lördag gott folk :)



Kommentarer
Marie

Roligt att tävlandet kommit igång igen, tycker jag! Så nääära ni var att vinna! Det bevisar ju att ni är redo! Nu gäller det bara att ha turen på er sida också! Lycka till i Falkenberg!

2010-04-24 @ 16:23:20
Ullis

Det kanske till och med blir ett cert i trean! :) Duktiga ni är, sååå nära! :) Men ni tar det nästa gång!

2010-04-24 @ 18:51:34
Sofia

Åh vilken otur, själv tog vi våran första pinne idag :D i hoppklassen ;) NÖJD!



Kram! bättre lycka nästa gång ;)

2010-04-24 @ 19:04:04
Karolina

Nej, vad synd med ett sånt litet fel! Roligt att loppet gick bra i allafall:) Söt bild också.:)



Sv: Tack, ja tiden går värkligen himla fort!



Tack, måste ju ekänna att jag är otoligt närvös, hahha.;)



Ja, det ska bli jätte kul.:D Dom börjar på tisdag.



Kram

2010-04-24 @ 21:42:54
URL: http://hundlivet.cybersite.nu
Nora ;))

Hej, :) Jag såg ditt lopp när du körde. Va grymma ni är! :D

2010-04-25 @ 09:59:22
URL: http://noralindblad.blogg.se/
Sanna

Sv till Sofia:



Stort grattis till pinnen Sofia! va kul :D (Y)

Kram<3

2010-04-25 @ 17:00:44
URL: http://ladyinash.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0