Agilitytävling - Partille

Kom hem för ca en, ja vad kan det vara, en timme sen kanske från agilitytävlingen och nu sitter jag här och hade tänkt berätta om resultatet. :) Det var alltså en tävling idag, imorgon är det en till då i klass 3 men idag var det agilityklass 2 som gällde för oss.

Tyvärr var det en klantig matte som visade alldeles för dåligt till en tunnel vilket gjorde så att Spicy tog fel ingång och där med en disk.. åh, jag fattar inte att jag kunde visa så dåligt jag vred liksom hela kroppen till fel tunnelingång och sen hann jag inte stoppa henne innan hon gick in i fel ingång, men men.. det är lätt hänt. Sen släppte jag Spicy lite vilket gjorde så hon missa ett hopphinder, men jag brydde mig inte om det utan fortsatte bara att springa på, eftersom vi redan var diskade så spelade det ingen roll.. men i övring måste jag säga att jag är nöjd med loppet :) Spicy satt kvar jättebra i starten då jag gick långt ifrån henne, kontaktfälten tog hon väldigt fint och slalomen också, så det är jag nöjd med :)

Imorgon tar vi nya tag, då är det hoppklass 3 som gäller :)

Detta var nog föresten sista klass 2 tävlingen för i år för mig och Spicy, tror jag i alla fall, får se ifall det finns fler som är hyfsat nära, vill inte att detta ska vara sista för i år ;) Vi har endast 1 pinne kvar i agility 2:an innan vi blir uppflyttade till 3:an tänk så skulle vi ha sån tur att det finns någon mer tävling i agility 2:an och att det skulle gå så bra så det blir en uppflyttning. Hihi, nä nu drömmer jag mig nästan bort

Det regnade inget när vi var på tävlingen, trodde inte det skulle bli så bra som det egentligen blev, solen kika faktiskt fram lite så vi hade ju i alla fall tur med vädret ;)


Foto: Sanna W

Vi träffade även Emelie med Ronja & Viggo på tävlingen :) hon skulle tävla med Ronja så nu håller vi tummarna på att det gick bra för dom. (y) :D 

 Ha en fortsatt bra dag och framför allt en fortsatt trevlig helg!



Kommentarer
Hannah & fjärilshundarna

Vad tråkigt att det blev en disk detta lopp, men det händer ju alla. <3 Som du sa är det ju väldigt lätt hänt att man visar fel ibland, om man bara råkar ha kroppen lite fel & så kan det ju bli helt knas, agility är verkligen en svår sport de men ni är verkligen superduktiga. ;O <3 Jag förstår att du är nöjd med loppet annars! :) Vad bra att hon stannade kvar jättebra i started fast du gick långt ifrån henne & att kontaktfälten & slalomen gick super, som alltid då! ;D <3



Lycka till imorgon också! :) <3 Hoppas det blir någon mer tävling i agilityklassen för det skulle ju vara jätteroligt om ni kom upp till klass 3 i agilityklassen också innan denna säsongen är slut! (Y) Om det blir någon mer tävling är jag säker på att ni kommer upp i klass 3!! :D <3 Utan tvekan. (:



Vilka supersöta bilder också. <3 Sötis-Spicy!

Roligt att du träffade Emelie också, & hoppas det gick bra för dem ja. :)



PUSS! <3 ily mest.

2009-09-05 @ 16:07:13
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Emelie

Det kan tyvärr inte alltid gå sådär kanonbra. Men jag tycker loppet såg kanon ut för övrigt! :)

Resultatet för oss finns i bloggen nu!

Kram Kram

2009-09-05 @ 17:12:07
URL: http://www.hundliv.webb.se
Rebecca

Tråkigt med disk, men kul att det gick så bra med kontaktfälten, slalomet och starten :) Ni tar nog pinnen i nästa Hoppklass 2 tävling, som förhoppningsvis blir snart :) Så lätt att visa fel



Ni får lycka till imorgon <3



Kul att ni träffade på Emelie!



Sv: Nja, inte direkt bättre. Vaknade, inte friskare, men piggare (ingen feber, och överskottsenergi av att bara ha varit hemma två dagar). Men energin tog slut snabbt och därefter har jag bara blivit sämre, har nästan 39 graders feber nu, mår inte alls så bra alltså.

Hoppas att det är bra med dig :)

2009-09-05 @ 17:20:16
URL: http://chippenshorna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0