Agilitytävling - Oskarström

Banan idag var en sån bana med väldigt många fällor, alltså en bana då jag skulle vara riktigt noga i min handling. Men det sket sig redan efter andra hindret.. (vet inte om det var min handling som var dålig just då, men det brukar ju oftast vara så om det blir något fel i banan) först var det två hopphinder sen efter det andra hopphindret var det en tunneln mitt framför,  hon hade redan bestämt sig att hon skulle ta tunneln, hon drog verkligen mot den och det gick inte att stoppa henne, jag ropa och klappa för att försöka stoppa henne men hon gick ändå in i tunneln, tokan alltså ;) så där blev det alltså en disk, sen flöt det på riktigt bra tycker jag förutom då hon gick ut ur slalomen (?) mamma hade tydligen sett att det var några andra hundar som också hade gjort det, så jag vet inte om det lucktade gott där eller något sånt, fast det var inte så att Spicy stannade och nosade eller så, jag vet faktiskt inte riktigt varför hon gick ur, kan det vart så att hon såg domaren kanske eller så var det något helt annat, har ingen aning faktiskt.. så förutom de två felen (tunneln och slalomen) så gick det riktigt bra! :) Det var ju som sagt många fällor och Spicy klarade ju alla då förutom den i början. Så det är jag nöjd med att vi tog oss igenom banan på ett så bra sett ändå, måste jag säga :)


Det finns så himla många duktiga ekipage i klass 3. Så himla snabba och så duktiga, känns som man ska behöva springa som en galning där ute på banan för att få bättre tid än dom bästa ekipagen i klass 3. Jag tycker själv att Spicy har väldigt bra fart men på något sett känns det som om det går fortare när vi tränar hemma, att det inte går lika fort ute på tävlingsbanorna.. men jag vet inte, det kanske bara är jag som känner så, hoppas det ;P


Jag är i alla fall väldigt nöjd trots disken :)

Ungefär såhär såg starten ut i banan. Kladdade ihop det i paint, detta får duga ;)


Jag hinner nog inte skriva något mer i bloggen idag. Lite senare (tror vi åker ungefär klockan 20:00) ska vi kolla på bio, hela familjen :) Flickan som lekte med elden ska vi se, så det ska bli spännande att se fortsättningen av Män som hatar kvinnor.

Kanske att jag hinner lägga in någon bild eller något innan vi åker till bion eller senare när vi kommit hem från bion, men är inte säker. Vi får se hur det blir med det.

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa. Ciao!



Kommentarer
Ullis

Ajdå! Vilken osis. :( Men nu vet du ju också att ni ska träna på tunnelfällor ;) Tycker starten ser ganska klurig ut. :O



I klass III är det ju så att man inte bara kan köra på säkerhet utan också måste trycka på hunden för FART! Och det är svårt att köra både säkert och fort. :O Jag tycker också Spicy är jättesnabb! Hur snabb som helst, varje film sitter jag och förundras över hennes fart. Ni har ju preci kommit upp i III:an, om ett tag kommer ni erövra Cert varje gång!



Kramar!

2009-09-19 @ 19:14:50
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Anna

Kul att du äe nöjd med tävligen. Klass 3 hundarna är riktigt snabba. Var de ingen klass 2.

Kram

2009-09-19 @ 19:18:49
URL: http://letfors.webb.se
Rebecca

Oj, vad klurigt där i början. Inte konstigt att Spicy gjorde fel ;o

Ja, Spicy är ju skitsnabb. Precis som resten av klass 3 hundarna ; )



Bra att du är nöjd med tävlingen :) Snart kommer ni börja ta pinnar i klass 3 ocskå, vänta bara ;)



2009-09-20 @ 12:12:01
URL: http://chippenshorna.blogspot.com
Hannah & fjärilshundarna

Måste först säga att den där fällan såg väääldigt svår ut! :O Haha, jag skulle nog inte ens drömma om att kunna klara den där, åtminstone inte med min dåliga handling, men man kanske lär sig! ;)



Tunnlar är ju oftast ett hinder som många hundar tycker är så roliga & när det var en såndär fälla & det går så fort så hinner man inte med alltid. <3 Vad bra att ni klarade er igenom banan & de andra fällorna förutom de där två felen. <3 Superduktigt ju, förstår verkligen att du är nöjd bästa bästis!



Har sett några som tävlat i klass 3 & de är ju väldigt snabba. ;O Haha, ja man kanske måste springa som en tok på banan för att få bättre tid än de fast ni har ju inte tävlat så länge i klass 3 ännu & det kanske de andra har så man lär sig ju hela tiden nya saker & tricks för att klara det snabbare & så, men ni är ju så duktiga alltså! :D



Åh, vad roligt att du ska se Flickan som lekte med elden! :) Hoppas den var bra. <3 Ha en fortsätt trevlig helg du med! Puss!

2009-09-20 @ 12:17:43
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0