Agilityträningen

Gick ju som sagt ut och tränade agility med Spicy innan. Slalomen satt inte uppe så jag började med att sätta upp den sen satte jag upp lite fler hinder (hopphinder, a-hindret, tunneln och däcket) så det blev tillslut som en liten bana. :)

Träningen gick bra idag. Jag har inte tränat mycket det här med att göra ett bakombyte när jag skickar in henne i slalomen, har bara gjort det några gånger och då har hon vart lite osäker, då har det liksom hänt att hon väntat in eller gått ur slalomen. Så jag tänkte att jag skulle träna det mer idag, första gången var inte så lyckad då gick hon inte ens in i slalomen för jag gjorde bytet för tidigt och jag höll nästan på att ramla över henne (klumpig matte där alltså.. ;P) Men sen andra gången så gick det kanon! det var jag som sabbade det på första försöket, då jag gjorde bytet alldeles för tidigt och det blev lite otydligt för Spicy men denna gången gick det kanon! mitt bakombytet blev lyckat och Spicy gjorde slalomen jättefint! :) det gick även jättebra flera gånger efter det också, mer träning på det så sitter det säkert! :D

Jag körde ju också hela banan och det gick väldigt bra!
Har ju tränat svängarna med Spicy det senaste och det har blivit mycket bättre med det märker jag nu på träningarna, hoppas det går lika bra med de på tävlingen nu på lördag, det vinner vi tid på isåfall (y) :)

Bjuder på tre bilder på Spicy innan jag går. Tog dessa bilderna 23 Februari i år. Hoppas ni gillar dom


Foto: Sanna W

Foto: Sanna W 

Foto: Sanna W

Nu börjar idol! ska sätta mig och kolla på det. Ha en fortsatt bra kväll :)
Tror inte att jag hinner uppdatera något mer idag, måste göra lite so sen tror jag. Men vi hörs imorgon isåfall. Ciao!



Kommentarer
Hannah & fjärilshundarna

Vad roligt att det gick så bra andra gången på bakombytet fast ni inte har tränat så mycket! (Y) Toppen ju. (L) Slår vad om att tävlingen kommer gå hur bra som helst på lördag, håller tummar, tassar, klor & allt vad det nu är, för er på lördag! :D <3 Bästa ni!



Jättefina bilder också, så söta Spicy! <3 Fast nu måste jag säga att jag absolut inte längtar till vintern.. Det ser ju .. så kallt ut på bilderna! ;D Haha! Hatar kyla, och det är redan väldigt kallt ute.. Måste skaffa vinterjacka tror jag, för nu har jag bara en som är väldigt tunn.. Snacka om att man fryser när på morgona när det är minusgrader! ;O Hehe..



Puss på er! <3

2009-10-01 @ 20:26:16
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Karolina

Hej, Tack :) Vad roligt att du gillar dom :) Jätte fina bilder på söta Spicy också och bilderna ovanför på solnedgången är också superfina :) Vad roligt att det gick bra med agility träningen, det går faktist riktigt bra för mig och Ella också :) Nu tar hon slalomen jätte fint :) Så nu är det mest vippbräda och A-hindret vi behöver träna på och även lite med balansen. Kommer du att tävla i sthlm någon gång ?? Det skulle vara jätte kul att se er tävla någon gång :) Jag hoppas själv på att kunna debutera tills i sommar :)



// Karolina

2009-10-01 @ 23:33:53
URL: http://karrowhh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0