Gårdagen på klubben

Var ju som sagt på brukshundklubben igår och hjälpte till på klass 3 tävlingarna. Kom hem rätt så sent och orkade inte blogga då, så gör det nu istället :)

Vädret var toppen hela kvällen, det blev ju lite svalare senare på kvällen vilket var väldigt skönt ;) utan vattenflaskan brevid mig hade jag nästan inte klarat mig, man blev ju törstig nästan hela tiden när man satt där i solen.
När man såg alla andra tävlande blev man själv sugen på att tävla vilket Spicy också verkade bli ;) ja, Spicy var ju också med och så fort hon vet att det är agility på gång och hon ser de andra köra på banan blir hon som galen. Mamma fick ju stå med henne lite längre bort, dels för att hon inte skulle stå utanför banan och käka gräs hela tiden (vilket hon alltid gör när hon ser att de andra kör) och bli helt galen när hon ser de andra köra och dels för att hon inte skulle behöva stå i solen.

Efter att alla tävlingar var färdiga och hindrena var undanplockade tränade jag lite med Spicy :) a-hindret, balansen, gungan och däcket, det är dom hindrena som alltid står framme. Körde däcket en gång annars tränade jag bara på kontaktfältshindrena, vilket gick kanon :) hon tog kontaktfältet så himla fint på a:et en gång, eller jag tycker hon tog dom fint varje gång med en gång var speciellt bra tycker jag, då hon hade ganska så mycket fart ner för a:et och hon verkligen stannade på kontaktfältet, ibland har det annars hänt att hon har så mycket fart så att hon inte hinner med att stanna, men inte denna gången inte :)

Imorgon och på Söndag är det ju agilitytävling i Borås. Två dagars tävling alltså :D det känns som det var ett tagsen det var tävling nu, så det ska bli riktigt kul! senaste tävlingen var ju den 22 Maj, har jag för mig, så lite mer än en månad har det alltså gått. Har inte tränat så mycket nu innan tävlingarna med Spicy, men det är för att hon verkar alltid mest taggad när man inte tränat med henne så mycket innan. Så jag hoppas att hon är riktigt taggad nu i helgen, kanske inte för taggad, då det kan bli slarvfel, men taggad vill jag att hon ska vara ;)




Hade inga matchande bilder till detta inlägg. Men det gör väl inget? ;)
Hoppas ni gillar dessa bilderna på jordgubben i alla fall.

Ha nu en riktigt fortsatt bra dag!


Kommentarer
HANNAH - cayennepeppar.se

Ni verkar ha haft en jättebra dag igår ju! :) Ja, igår var det riktigt varmt ut! ;P Speciellt när man är så smart som jag & cyklar en mil utan vatten i solen, höll på & svimma när jag var hemma. x)

Vad roligt att Spicy tog kontaktfälten på a:et så himla fint, duktigaste ni! :) LYCKA TILL på agilitytävlingen idag! Hoppas det gått riktigt bra, för antar att ni redan kört? :) Håller tummarna här! :) Lycka till på tävlingen imorgon också, ni är bara BÄST! :)



Sv: Tack så jättemycket Sanna! :') Vad roligt att du tycker bilden är så fin! ;D Juste, du har ju grå blåa ögon, jättefina är dom ju! :D Kul att du tycker min ögonfärg är fin också! <3 Tack!



Ha det bäst du! Puss, älskar dig! <33

2009-06-27 @ 19:29:55
URL: http://www.Cayennepeppar.se
HANNAH - cayennepeppar.se

Sv: Tack! :) Finfina bilder du också, glömde att säga det innan! ;) <33 Hihi, ja visst känner man sig duktig då? ;D haha. Hoppas också att jag får min kamera snart, men tror att jag kommer det, för nu har det varit borta fööör länge. ;P Håller utkik efter bloggen som du skriver om tävlingen i. ;) Har säkert gått toppen för er! :D <3

..Msn nu förresten? x)

Puss.

2009-06-27 @ 21:10:20
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0