Agilitytävling - Borås (andra dagen)

Oj va tiden har gått fort, det var egentligen inte meningen att jag skulle skriva detta inlägget såhär sent ;) efter att vi hade ätit innan var jag bara ute i trädgården lite, sen efter en stund gick vi till stranden och tog ett kvällsdopp och tiden har bara runnit iväg, men nu så hade jag tänkt att skriva om hur det har gått på agilityn idag :)

Hoppklass 2: En bana med många tunnlar det här, alltså fick jag vara riktigt noga i min handling så hon inte skulle gå in i fel tunnelingång. När vi kom till andra tunneln i banan var det inte lång ifrån att Spicy kunde gått in i fel tunnelingång, men som tur var så hann jag ropa till och hon tog rätt ingång ändå :) det var väl det stället i banan som jag var mest "orolig" för om man säger så, där det var som klurigast. Sen flöt det på bra ända in i mål. Ett felfritt lopp och även en 1:a placering! :D vår andra pinne i hoppklass 2 nu alltså och en pinne kvar, ja då är det klass 3 som gäller! ;)

Agilityklass 2: Detta var nog den svåraste klass 2 banan hittills tror jag faktiskt. Men Spicy var riktigt duktig ändå och farten hade hon kvar trots värmen. En bit in i banan råkade jag nudda ett hopphinder, jag kunde liksom inte kolla på hopphindret och Spicy samtidigt ;) så helt plötsligt kom det ett hopphinder och jag var så nära så att jag nuddade det, vilket ledde till 5 fel, innan var jag inte helt säker på om man kunde få fel för det, men det fick man visst så nu vet jag det ;P sen ungefär bara två tre hinder längre fram visade jag för dåligt och Spicy tog ett hopphinder från fel håll, vilket ledde till disk. Kändes nog bättre att vi fick en disk där, (gjorde det såklart inte med mening, vilket ni säker förstår ;) )  tänk så hade vi bara fått 5 fel i det loppet pågrund av att jag nuddat hinderstödet på hopphindet, det hade ju inte vart sådär jättekul ;)

Jag är otroligt nöjd med alla tävlingar, både igår och idag menar jag alltså då :) Spicy har vart så duktig och kämpat på superbra i värmen. En pinne i agilityklassen igår och en pinne i hoppklassen igår blev det sammanlagt, jag kan ju inte vara annat än nöjd! :)


Eftersom jag har dåligt med nya agilitybilder och det är det som passar bäst till ett sånt här inlägg så får det bli en "gammal" bild som jag har tagit med kompaktkameran, hehe skärpan är typ i bakgrunden, men bilden har sin charm ändå, eller vad säger ni? ;)

Nu är det inte tävling för än den 22 Juli. Snapphane är det ju då :) hela fem dagars tävling! fyra dagar är det väl riktigt och en är på skoj har jag för mig. Ska bli riktigt kul! vi har hyrt stuga och vi har en sjö precis i närheten, perfekt! :) (y)

Hoppas ni har haft en bra dag i solen. Kram kram



Kommentarer
Emelie

OHHHH GRATTIS! :D:D Nu är det snart klass 3 som gäller för er! :D

Kram

2009-06-29 @ 12:12:05
URL: http://www.hundliv.webb.se
ullis

grattisgrattisgrattis! Klass III blir det ju såklart innan / på snappis!! :D Ni är gryyymma! kramkram<3

2009-06-29 @ 13:40:27
URL: http://lagotto-romagnolo.se
HANNAH - cayennepeppar.se

G r a t t i s G r a t t i s G r a t t i s G r a t t i s ! :)

Ni är helt otroligt duktiga på agility, jag säger det varje gång! ;) Hihi. Grattis till pinnen i hoppklassen! <3 Nästa gång är ni ju i klass III. :O Duktigaste ni alltså! <3

Synd att det blev 5 fel bara för att du nuddade ett hinder i agilityklass II. Visste inte heller att man fick fel när man gjorde det, fast jag har ju inte tävlat heller i & för sig då men ändå. ;) Men bra jobbat ändå, & sen som du skrev att det kändes nog bättre att ni diskade er i den banan (inte för att ni ville det då) för att det skulle ju varit synd om ni hade gått i mål med fem fel bara för att du råkade nudda hindret. <3 hehe. <3 Förstår verkligen att du är nöjd. Spican har varit superduktig & kämpat på super i denna värme! (Y) Jajamensan, den där bilden är riktigt söt tycker jag, den har verkligen charm även fast skärpan är i bakgrunden. <3 Grattis ännu en gång & lycka till på tävlingen den 22 Juli i Snapphane, gud vad roligt med fem dagars tävling! :D Gud vad mysigt att ni hyrt en stuga precis i närheten av en sjö, låter ju hur mysigt som helst! :)



Sv: Tack så jättemycket för kommentarerna & var roligt att du gillade bilderna! :) <3 Haha, ja 24 blåmärken utan att jag inte vet vad de kommer ifrån, fast nu börjar dom försvinna. ;D aj, det lät ju inte så kul att du cyklat & fått cykeln över dig & skrapat upp knät & foten. Stackars dig, men tur att det är bättre nu. (y) Haha, fast blåa ben är riktigt snyggt ju! :D <3

Haha, ja det är riktigt varmt! Åå vad mysigt att du ska ner till stranden & ta ett dopp, vill också bo så nära havet! Lyllooo! ;P Haha, jag har faktiskt inte badat ännu iår. :( Får ta & göra det snart! ;) Vad roligt att du köpt två par skor idag, bikini & sockar! :P Haha, fast som du sa dom behövs inte nu i denna värmen. <3 Gud vad kul med handbollsläger, hoppas du får skojsigt där då! :D Vi har tänkt åka till Danmark, så därför ska vovvarna ta pass. :) Och det är en rävsmitta i Danmark som kan sprida sig till hundar & sen till människor så därför behöver dom rabiessprutan för att om dom inte har det så kanske dom måste stanna i Danmark om dom kommer på det, & det går ju inte. ;) Haha.



Oj, nu blev denna kommenter låång. xD Hoppas du hade en trevlig läsning... Nu ska jag kommentera de två senaste bloggarna du gjort. Puss, älskar dig! :)

2009-06-29 @ 22:17:53
URL: http://www.Cayennepeppar.se
HANNAH - cayennepeppar.se

Tack så mycket & varsågod! :) <3 Du är bäst ja! <3

2009-06-29 @ 23:19:43
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Matilda och Bea

GRATTIS!!! Ni är bäst!! <33

2009-06-30 @ 12:30:19
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/
sara <3

hej! gu va fin hund!!!!!!!!!!!! "_" =) jätte fin sheltie! kolla in min blogg eller www.roskullen.se och se våra små agility hundar också!



LOVE!!! och vi hörs snart

2009-11-04 @ 22:00:06
URL: http://sassamie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0