Agility på klubben

Precis som jag sa i det tidigare inlägget idag så skulle vi ju åka till klubben och träna agility :) så jag hade tänkt att skriva lite om hur det gick.

Först byggde jag upp en kort liten bana där 8 pinnars slalom, a-hindret, balansen, däcket & 7 hopphinder fanns med. En grej som var både rolig och lite lustig var att när Spicy skulle ner från a-hindret så stanna hon liksom på toppen av a:et, haha det såg så roligt ut, så har hon aldrig gjort innan. Nu bara stanna hon och stod där en stund, sötnosen ;) efter jag kört den banan med henne så byggde jag upp en kombination där 6 hopphinder fanns med. Jag satte två rader med hinder och tre på varje sida, om ni förstår vad jag menar :P (ja, ni ser hur jag menar sen på filmen. mamma filmade nämligen) Jag satte dom så för att det skulle bli mycket svängar, jag skulle alltså få visa riktigt ordentligt ifall det skulle funka och det funkade riktigt bra måste jag säga :)

I helhet är jag jättenöjd med träningen idag. Tycker att Spicy följde mig bra, hade bra fart och jobbade på riktigt bra, trots värmen. Slalomen som finns på tävlingar och det slalomet som finns på klubben, det brukar alltid gå lite segare i dom, hon verkar inte vara så förtjust i den där "plankan" som man sätter slalompinnarna i och vill ta det lite försiktigt. Hemma går det alltid mycket fortare i slalomen ;) men jag måste säga att när jag kollade på filmen när vi körde slalomen, då gick det fortare än vad jag trodde det gjorde ;) så jag kan egentligen inte skylla på att det går långsamt tycker jag inte, hon har bra fart även i den slalomen :)

Mamma filmade som sagt lite när vi tränade. Hon filmade inte med videokameran utan kompaktkameran fick det bli denna gången. Det går ju inte att få in filmerna på datan om man filmar med videokameran :S jag vet inte varför det är så, någon gång hoppas jag att det går i alla fall. Eftersom mamma filmade med kompaktkameran så är det absolut ingen bra kvalité, men som jag brukar säga: bättre än ingenting alls ;)


Haha, ingen musik till denna filmen så ni får helt enkelt stå ut att höra mig xD

Ha det bra!



Kommentarer
Lovisa

Sv: Åh, tack så mkt. :) Jag ska göra mitt allra bästa. :D

2009-06-15 @ 23:37:59
URL: http://lovelajsa.blogg.se/
HANNAH - cayennepeppar.se

Vad roligt att ni var på klubben & tränade! :) Ni är så OTROLIGT duktiga ! :O <3 Jätteskojj att se videoklipp när ni tränar på agility! :) Det gick ju super för er (precis som jag trodde). ;D <3 Förstår att du är nöjd med träningen. ;) Du & Spicy är, som jag har sagt innan, våra idoler! (A) <3 Ni är så fantastiskt duktiga alltså! :D

Vad konstigt att det inte går att få in videoklippet från videokameran, hoppas att det löser sig. :/ På något sätt måste det väl gå? Fast som du sa är det ju bättre än ingenting alls fast det är filmat med kompaktkameran. (Y) Nu ska jag [försöka iaf] sova. ;) Önska mig lycka till. xD Sov gott. <3 Hihi, vi hörs. <3 Puss, älskar dig.

2009-06-16 @ 02:56:35
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0