Resultaten från Snapphanefejden!

Tjo! det blev tyvärr inte att jag skrev om resultaten i bloggen igår, vi såg på en film och sen blev det så sent, så jag skriver nu istället. :)

Onsdag. Agilityklass 2: Vi fick en tidig start i denna klass, ja tidigast av alla starter faktiskt, alltså 1:a ;) vilket vi aldrig gjort innan. Jag har alltid tänkt att det måste vara pirrigare att starta först av alla starter i en klass men det var faktiskt inte så pirrigt som jag hade trott. Farten var lite segare än vanligt i detta lopp men jag ville inte dra på för fullt eftersom det var dagg i gräset vilket skulle kunna göra så att Spicy halkar till vid något hinder vilket hände på en annan tävling förra året, då hon halkade i slalomen, och den gången stressade jag på Spicy väldigt mycket så det var alltså därför jag inte ville tagga henne för mycket när vi sprang banan. Spicy var jätteduktig och vi gjorde ett felfritt lopp :) så jag är nöjd att få ett så bra första lopp. Men tyvärr så räckte det inte till en pinne utan vi slutade på en 10:onde plats och det var 6 st som fick pinnar. Men det blev ett nollat lopp, och det är jag såklart jättenöjd med! :)

Hoppklass 2: Det kändes som en väldigt bra början, Spicy var på hugget och jag lika så. ;) Det ända som blev lite tokigt i början var väl då hon ramlade i tunnlen, antagligen hade hon så mycket fart så hon halkade till :P lite längre in i banan blev det tyvärr en disk då jag inte riktigt han visa ordentligt och hon tog fel hopphinder. Men är jättenöjd med loppet i övrigt! :)

Torsdag. Hoppklass 2: Det var svåra banor idag, speciellt denna i hoppklassen. Kändes som att det var en klass 3 bana. Det var på ett ställe i banan som jag tycker var väldigt klurigt och på ett ställer skulle jag få göra 3 stycken framförbyten i rad! så ja, det var en klurig bana. Men vi kom igenom banan på ett bra sett tycker jag :) vi fick 5 fel i slalomen, då hon halkade (åh, sån otur!) tänk om hon inte hade halkat i slalomen där, ett felfritt lopp hade det blivit då. Men jag är väldigt nöjd ändå. En 9:onde plats blev det ju i alla fall :D

Agilityklass 2: Vi hade lite otur här, regnet kom nästan precis när det var vår tur att starta. Det blev en disk på redan tredje hindret då det blev fel tunnelingång, det blev väl inget lyckat lopp det här. Kändes inte som jag var alls lika taggad som jag brukar.. så detta loppet glömmer vi helst. ;)

Fredag. Arion Cup. Hoppklass: Idag var det alltså igen tävling om pinnar utan pengar och andra fina priser. ;) Det var den som fick bäst resultat i båda loppen som vann hela cupen. Hoppklassen var först. I början av banan så tog Spicy väldigt vida svängar och det var nära att hon tog fel tunnelingång en gång men jag lyckades stoppa henne. :) Efter några hinder började hon ta riktigt fina svängar och följde mig jättebra. :) Vi blev felfria i detta lopp, alltså väldigt bra inför finalen i agilityklassen :D (y)

Arion cup, final. Agilityklass: Jag ville ösa på mer i detta loppet, min bror hade filmat hopploppet och när jag sedan kollade på loppet så tyckte jag att jag nästan joggade runt där på banan :O Jag kör ju som sagt på säkerhet men inte så att jag joggar runt där på banan då kanske. För att komma högt upp på resultatlistan så var man nästan tvungen att ge gärnet ;) det var så himla många andra duktiga och snappa ekipage med. Vi kom i mål med ett felfritt lopp denna gången också och vi tog faktiskt ledningen en stund men det var fortfarande en del duktiga hundar kvar. Jag var såklart väldigt nervös för hur det skulle gå för de andra hundarna som var kvar men jag var samtidigt väldigt nöjd över att vi låg 1:a, det trodde jag faktiskt aldrig. ;) Slutresultatetet (alltså då dom hade lagt ihop resultaten i både hopp och agilityklassen) blev en 7:nde placering för oss av ca 80 starter, vilket jag såklart är otroligt nöjd med! :D det var så många duktiga ekipage som var med och tävla, till och med sånna som tävlar i SM var med så en 7:nde placering är jag super nöjd med!! :) T.o.m nr 10 på resultatlistan fick pris. Jag fick en svart t-shirt som det stod "snapphanefejden 2009" på ryggen och sen valde jag en vattenflaska till Spicy eftersom den gamla var sönder, så en vattenflaska var precis vad vi behövde ;) En rosett fick vi ju också såklart. En röd vit denna gången. :)

Lördag. Agilityklass 2: I detta lopp fick vi 5 fel och jag tror även att det blev lite tidsfel.. nu det senaste i agilityklassen så har det hänt att hon stannar till på a-hindret eller balansen, denna gången stannade hon högst upp på a:et och kollade in dommaren. Det var ju alltså där som tiden rann iväg. Eftersom Spicy bara stod still uppe på a:et och det inte hjälpte att jag ropa och klappa att hon skulle komma :P så fick jag gå närmare henne och liksom följa med handen så hon skulle ner och då helt plötsligt sprang hon direkt och jag kom då efter henne och han inte visa och ropa "ut" till ett hopphindrer så det var där som vi fick felet. Det var nära en disk i början då hon nästan tog fel tunnelingång men det var precis så jag hann stoppa henne ;)

Hoppklass 2: Solen värmde riktigt mycket då vi skulle springa banan. Ibland kan Spicy bli lite seg på banan om det är väldigt varmt och jag visste inte riktigt hur det skulle vara. Men det var inga problem, Spicy var så himla duktig! jag kände att jag var också mer på och prata väldigt mycket med henne och det löna sig också kan jag säga, för vi kom i mål med noll fel och en bra tid också tycker jag, 28,32 blev tiden! :D det räckte till en 2:a placering då, men sen var det en efter oss som fick lite snabbare tid och tog ner oss på en 3:dje placering. Är såklart kanon nöjd med det! :) Det blev alltså en uppfl. till hopp 3:an!!

Fredag. Hoppklass 3: Idag var det alltså debut i klass 3 för mig och Spicy! :) det kändes nästan som allt eller inget liksom. Nu i klass 3 får man nog våga dra på mer och köra lite mer på fart än säkerhet kanske, för att få en väldigt bra placering. En disk i detta lopp hade inte gjort något för mig, jag kände att jag skulle vara nöjd med hur det än gick. Och jag är också väldigt nöjd måste jag säga! Det blev en disk, men Spicy var så duktig! Jag hann inte med att visa ordentligt till ett hopphinder som man liksom skulle runda så Spicy tog det åt fel håll, men jag är helt nöjd ändå, verkligen! :D det var en gång i början då det säkert kunde hänt att Spicy skulle tagit en väldigt snäv sväng om inte jag skulle visat ordentligt, men där gick det riktigt bra, bara att jag höll i lite för länge, och hon inte riktigt visste vilket hinder hon skulle ta, hon var nästan påväg att springa framåt till första hindret. Ja, asså det är svårt att förklara och jag tror inte att ni förstår vad jag menar riktigt, men jag kan förklara sen när jag lägger in filmen, hoppas att det går bara! det har ju inte gått att lägga in filmerna från videokameran till datorn innan.. men jag hoppas! :)


Klass 3 banan idag var svår, det tyckte många andra också. Så jag är extra nöjd att det ändå gick soppas bra :)


Agilityklass 2: Det har ju hänt att hon någon gång har stannat högst upp på a-hindret och jag brukar ju liksom stanna till och får säga stanna så hon ska ta kontaktfältet, men jag tänkte att om jag bara springer så kanske att hon inte står still där högst upp på a-hindret och det gjorde hon inte heller :) men hon missade kontaltfältet :O det trodde jag faktiskt inte att hon skulle göra. Sen fick vi även fem fel när det blev en vägran vid däcket, åh jag visa inte alls bra där därför hon sprang förbi däcket, så det var synd sen blev det också fel i slalomen, slalomen har gått riktigt bra annars, förutom då vi hade lite otur när hon halkade ur slalomen, denna gången gick hon ur slalomen. Så det blev 15 fel i detta lopp, det var längesen vi fick så mycket fel ;) men men.. Spicy hade väldigt bra fart annars :)

Filmeran från loppen kommer in så fort som möjligt.
Ojsan, det blev änna mycket text här ;) hoppas ni orkar läsa allt :)



Det har verkligen varit kanon roligt alla dagar på snapphanefejden! :)
Om jag ska vara ärlig så trodde jag faktiskt inte att det skulle gå så bra i år så vi skulle bli uppflyttade till klass 3! När denna tävlingssäsongen började så hade vi 2 pinnar i hoppklass 1 och 1 pinne i agilityklass 1, nu är vi helt plötsligt uppe i klass 3 i hoppklassen och har 1 pinne agilityklass 2 :) gissa om jag är glad?! :D


Kommentarer
HANNAH - cayennepeppar.se

Oj, oj oj! Det har ju gått huuur bra som helst för er på Snapphanefejden! Gud vad ni är duktiga!!! Och att på Arion cupen i finalen t om var dom som tävlar i SM & ni kom på 7:e plats av 80! :O Det är ju helt otroligt bra! Förstår verkligen att du är otroligt nöjd med det, & alla andra loppen! Så himla bra, haha. Har inget mera att säga utan bara wow. ;D Så duktiga är ni... Grattis till uppflyttningen till klass III i hoppklassen också. Förstår verkligen om du är så glad & grattis till det superbra placeringarna på tävlingarna!! Det ska du verkligen vara stolt över & förstår verkligen om du är det. Pussa superduktiga Spicy från oss. Jättefin bild också. Älskar dig mest. <3

2009-07-27 @ 15:39:28
URL: http://www.Cayennepeppar.se
alice

Sanna älskling! Ni är superduktiga ju. och att ni gick upp till hopp 3:an, det är ju grymmt! 3:an är sista "gruppen" va? :D he he, vet inte hur jag skulle utrycka mig. :P haha, men krama&pussa både Spicy och Millie från mig!

puss, älskar er <3

2009-07-27 @ 17:55:08
URL: http://aliccce.blogg.se/
Matilda, Bea och Alvin

GRATTIS IGEN TILL PINNEN!! <3333

2009-07-27 @ 19:09:10
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/
astrid&totte

Guud vad kul med uppflyttning till ho3! Grattis! Jag tror jag såg det loppet, en liten del av det i alla fall (innan det var dags att springa till mitt eget..)



Grattis igen! :)

2009-07-29 @ 00:12:06
URL: http://totterino.blogg.se/
Marie o Chila o co

Grattis igen till 3:an!!!



Ni är så duktiga!!



Marie o Chila

2009-07-30 @ 00:22:35
Fredrika, Swea & Ella

Hallå där!

Tror nog bestämt att jag såg dej! I alla fall finalloppet på arioncupen. Jag var där med Astrd (såg att du skrivit på henens blogg) så om du såg henne såg du säkert mej också ;)

Grattis till alla framgångar! :D

2009-07-30 @ 18:07:23
URL: http://www.welshspringerspaniel.se
Elsa

Grattis Grattis! :D vad duktiga ni va :D

2009-08-03 @ 12:19:55
URL: http://elsa94.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0