Resultat från Dm:et

Hejhej! Idag var det som sagt DM som jag och Spicy var med på. :) Vilket väder vi hade då! trodde absolut inte det skulle bli så bra, så som det såg ut igår.. men där ser man, ibland har man tur. ;)

I första loppet, hoppklassen så kom vi i mål med ett felfritt lopp och en bra tid, kommer inte riktigt ihåg vad tiden var men jag har för mig att den var något på 30s. Och med det loppet tog vi ledningen :) I agilityklassen kom vi även där i mål med en bra tid, men tyvärr 10 fel på hinder.. jag tror att vi fick 5 fel på balansen sen fick vi också 5 fel för ett rivet hinder, Spicy som aldrig river hinder ;O hihi nej, men allt kan ju hända. ;P Åh, kontaktfälten som gått så himlans bra när vi tränat nu det senaste, att dom inte sitter nu på tävling då.. aja, bara att träna o träna så sitter det väl för hoppningsvis, fast man vet ju inte vad som händer på tävling, det kan ju vara något som alltid går bra också blir det helt plötsligt fel någon tävling, så är det ju bara. Jag och Spicy kom i alla fall på en fjärde placering och Spicy fick ett litet (eller litet och litet, det var inte så litet) tuggben :)

Dessa två loppen var faktiskt inte det ända vi tävlade i idag utan vi tävlade faktiskt en till hoppklass och då tävlade vi i lag :) Jag, Matilda & Jennifer var i ett lag, alltså jag med Spicy, Matilda med Dixi och Jennifer med Ossy :)
Matilda och Dixi gjorde ett snyggt nollat lopp :) (y) Jennifer och Ossy gjorde också ett väldigt fint lopp men inget nollat tyvärr. Jag & Spicy fick också till ett fint lopp tycker jag :) åh, bara ett litet fel i slalomen då hon hade lite för brottom fram mot nästa hinder och gick då ur slalomen för tidigt, men annars ett bra lopp tycker jag :) om jag inte minns helt fel så tror jag att vi i alla fall kom på en femte placering och det var 8:a lag som var med och tävla.


Vi måste ju också passa på att önska er en fortsatt bra 1 augusti! jag kan inte fatta att vi redan nu är inne i augusti månad.. tiden går bara så fort! :O men det är väl också ett tecken på att man har haft roligt? ;D


Bjuder även på en bild som jag tog när vi var i Hässleholm. Ser ni den lilla vattendroppen som faller ner från blomman? ;)


Kommentarer
Hannah & fjärilshundarna

Åh, grattis till erat nollade lopp!! :D <3 30 sekunder är ju en jättebra tid också! (Y) Ni verkar ha haft riktigt skoj på Dm:et idag! :D <3 Duktigaste ni! Kul att ni körde i lag också, 5e plats är ju väldigt bra ändå av 8a! <3 Jättehäftig bild bästa bästis! :D Gud vad coolt att droppen föll precis när du fotade! ;P Riktigt fräckt.



Sv: Tack så jättemycket! <3 Kul att du gillade bilden på lövet. Haha, jo jag kommer nog visst göra bort mig när Cayenne & jag börjar tävla. ;) Haha. Hoppas jag kan handlingen bra iaf, då kanske det lyckas! :)



Åååååh, geeeeee miiiiig TIIISDAAG nu! Tror du att jag överlever till tisdag, är tveksam för jag längtar ihjäl mig... GAH! Haha, nu måste jag ta & samla mig lite, för måste ju skriva klart kommentaren. (A) Haha.

Ja, visst blir man sugen på att köra själv när man är på en agilitytävling? :D <3 Tack igen! <3 Haha, ja den där hunden riktigt svävade fram, gud vad den flög över hindrerna med en riktig fart. ;) Jaa, agility är verkligen en jätterolig sport.



Puss, älskar dig mest. <3 You´re the best! <3

2009-08-01 @ 21:47:23
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0