Agilityträning

Var ute och tränade lite agility med Spicy för en stund sen. Tänkte att hon skulle vara riktigt taggad på att köra eftersom jag inte tränat med henne nu på ett tag, och det var hon också. :) Fast hon har faktiskt fått träna lite medans jag har vart borta hos Hannah, mamma hade nämligen tränat lite "runt" med henne. Alltså när hon ska runda ett hopphinder. jag tränade lite på det med Spicy innan jag åkte till Hannah, då hade jag bara ett hopphinder och satte henne framför hindret, sen sa jag "runt" och visade tydligt med armen att hon verkligen skulle runda hindret, det var liksom det jag tränade med Spicy lite innan då, men nu satte jag upp en liten kombination med slalom, två hopphinder & en tunnel och sa då till när hon skulle runda ett hopphinder och gud va duktig hon var, hon fattade precis! :D

Lättlärd - ja det är vad Spicy är :)

Ett exempel är ju på klass 3 tävlingen i Hässleholm, ja då var det precis så på ett ställe att hunden skulle runda ett hopphindret och jag har liksom inte tränat just det med Spicy, inte att jag sagt "runt" när hon ska runda hindret utan isåfall har jag bara visat med armen. Men ibland hinner man ju inte med det och det var just det jag inte hann på den tävlingen och det är just därför det är så bra att hunden vet vad den ska göra när man säger "runt" :)

Så det var alltså att Spicy skulle runda hindret, det var det jag tränade på idag. Jag försökte filma lite (alltså satte kameran på självutlösare) men jag tror inte att filmerna blev så bra och man ser nog inte så mycket, för jag filmade nämligen med kompaktkameran (videokameran är inte här hemma just nu, det är ju mins brors kamera så han har ju den) och jag kunde inte zooma in mycket alls för då kom inte hela kombinationen med på bild och om jag inte zoomar in hyfsat mycket så blir bilden jättedålig.. men ska nog träna lite mer på kombinationen imorgon (eller så bygger jag upp en annan) så då kan jag ju be mamma eller någon filma. ;)


Foto: Sanna W
Har inga nya agilitybilder, så tog en som jag tagit för rätt så länge sen.. :)

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och se det sista av fotbollen, ni vet Sverige-Finland :)
Det ser bra ut för Sverige än så länge, dom leder med 1-0 ;)

Ha en fortsatt bra kväll. Hej!


Kommentarer
Hannah & fjärilshundarna

Gud vad roligt att Spicy redan kan runt, snacka om lättlärd vovve du har bästa bästis! ;) <3 Ni är ju så duktiga också, "runt" verkar ju superbra att lära sin hund, speciellt i klass 3 som ni är i hoppklassen nu ju! (Y)

Tråkigt att videoklippet inte blev så bra, hoppas du får videokameran snart så du kan filma, det skulle vara superkul att se. <3



Jättehärlig bild också, man ser ju riktigt hur fokuserad Spicy är! :D <3 Puss, älskar dig mest. Alltid vi. :)

2009-08-12 @ 22:30:57
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0