Agilityträning - kontaktfält

Tidigare ikväll, direkt efter att jag kom hem från fotbollsträningen så gick jag ut för att träna lite agility med Spicy :) tränade mest på a-hindret (kontaktfältet alltså) sen blev det även lite träning på att hon skulle ta rätt tunnelingång och sen körde jag också lite "runt" så det blev lite olika denna gången :)

Allt detta gick jättebra på träningen. Det var bara det att i början när vi körde a:et så är hon liksom lite osäker verkar det som, då hon går ner så himla sakta från a:et och tar kontaktfältet, jag vill att hon ska ta sig ner snabbt till kontaktfältet och sen springa. Och det fixade hon också! när vi hade kört a:et bara några gånger så var hon jätteduktig och tog sig snabbt ner och tog framtassarna i backen och hade baktassarna på kontaktfältet. Det gick kanon verkligen! när jag sa "stanna" så stannade hon på kontaktfältet också sa jag "kör" så kuta hon på för fullt ;) så det blev alltså, "stanna" "kör", hehe alltså sa det nästan samtidigt om ni förstår hur jag menar. ;P Men detta var alltså på det a-hindret som vi har hemma, ska nog försöka ta oss till klubben och träna på kontaktfältshindrena där, då a:et är mycket högre än det vi har hemma. Så jag hoppas att a:et ska gå lika bra där som här hemma. :)

När jag tränade på att hon skulle ta rätt tunnelingång så formade jag tunneln som ett U också hade jag en ingång precis framför ett hopphinder, och den ingången som var precis framför hopphindret skulle hon alltså inte ta utan hon skulle ta den andra ingången och det fixa hon galant, inte fel ingång någon gång!

♥  D u k t i g a  d u  S p i c y !  ♥



Träningarna har verkligen gått bra nu det senaste när vi tränat och det känns riktigt bra nu inför tävlingarna till helgen!
Lördag: Agilityklass 2 & Hoppklass 3 + Open Clas Hero (en cup), Söndag: Agilityklass 2.
Så ser det alltså ut :)

Vi är laddade!


Kommentarer
Rebecca

Kommer gå superbra för er på tävlingarna, be sure! ;)

2009-08-19 @ 09:40:12
URL: http://http.//chippenshorna.blogspot.com
Hannah & fjärilshundarna

Kontaktfälten verkar ju gå helt kanon nu, sättet du tränade på verkar kanon också ju! :) <3 Får ta & testa det någon gång när jag satsar på att kontaktfälten ska sitta perfekt. ;) Just nu är det inte så jätteviktigt tycker jag i alla fall inte med Cinnamon, haha. <3 ;P



Träningen verkar ha gått hur bra som helst ju! :) Duktiga Spicy & Sanna! <3 Gud vad roligt att ni ska tävla i helgen också, stort lycka till! :) Så roligt! Jättefin bild också, gillar den. <3



Sv: Hihi, ja den där duvan såg typ skabbig ut. ;) Läskig. ;D <3 Hihi, kul att du tyckte ramen jag köpte var fin. ;) <3 Så lite så för kommentarerna, nu måste jag sova, skola imorgon (vilket jag nästan glömde, haha).



Godnatt! <3 Love you!



(Haha, skrev detta inlägg igårkväll, men det gick inte att skicka så jag sparade det istället, så det kanske blev lite konstigt nu men jag orkar inte skriva om. ;) puss)

2009-08-19 @ 13:59:45
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0