Agilitytävling - Kungsbacka

Sådär ja, då var dagens agilitytävlingar avklarade. :)
Vädret har vart helt kanon! först när man kom dit så var man väl lite orolig hur det skulle bli under dagen, det kom någon kort skur när vi åkte dit, men sen klarnade det verkligen upp och blev som sagt helt kanon väder - sol & blå himmel :)

Första loppet för dagen var Agilityklass 2: Det som var lite lurit i denna banan var väl efter balansen då hon kunde dra mot långhoppet (som var rätt så nära balansen) istället för att ta rätt hinder (ett hopphinder). Sen var det ju även balanshindrena som jag inte var helt säker på då, det har ju gått kanon med kontaktfälten på träning men sen vet man aldrig hur det är på tävling, då hon ibland har stannat högst upp på a-hindret och sånt där. ;P Men detta var inga problem! efter balansen kanske det blev lite osäkert sådär, men det var för att hon fick sån fart eller hur man ska säga efter balansen, och jag var inte beredd på det och hann inte riktigt med, men det fixa sig och hon tog rätt hinder, kontaktfälten gick jättebra, inga problem! och ja, det blev ett nollat lopp och vi vann även klassen!!  andra pinnen i agilityklassen detta alltså. :)

Sen var det dags för Open Clas Hero (cupen) Hoppklassen: Ja, vad ska man säga, allt gick riktigt bra! :) fin slalom, fina svängar, följde mig bra, jag är helt enkelt riktigt nöjd. Ett nollat lopp detta och jag tror att det blev en 10:onde plats, men än var det ju inte slut, agilityklassen var kvar och det var ju det sammanlagda resultatet som var det viktiga. ;)

Open Clas Hero, Agilityklassen: Ett bra lopp här också! :D det blev lite knasigt på ett ställe då Spicy inte riktigt vart hon skulle, (ni ser det säkert på filmen) jag visa alltså inte ordentligt då, så där gick ju lite tid. Men resten utav banan tycker jag det såg bra ut, även här kom vi i mål med ett nollat lopp! :) Vi tog även ledningen då, en liiten stund bara.. ;)
Det sammanlagda resultatet blev i alla fall en sjätte placering för oss vilket jag är jättenöjd med!
För att tävla mot en massa andra duktiga ekipage som bl.a tävlar i SM, ja då är det faktiskt inte dåligt ;)

Och slutligen Hoppklass 3: Vilken otur.. det kändes verkligen jättebra när vi körde banan, tills.. då vi kom till ett hopphinder, ett dubbelt liksom (två hopphinder som står ihop, det första lägre och sen det andra lite högre, om ni förstår hur jag menar? ;) på tal om det, så tyckte jag föresten att hindre såg högre ut än vanligt, tyckte faktiskt att det såg ut som medium höjd) jag vet inte riktigt om hon såg det andra hindret som var högre, eller om hon bara såg det lägre hindret, men i alla fall så hoppas hon in i hopphindret och fick själva, ja vad säger man, bommen? eller pinnen? (haha, vad säger man nu igen? ;O ) på sig, också ramlade hon, det kanske inte låter så farligt, men det såg faktiskt riktigt otäckt ut. Som tur var så blev min prinsessa inte skadad <3 hon gnällde till, men jag tror hon blev lite rädd & samtidigt chockad. Sen fortsatte vi banan som vanligt och det var inga problem, hon visade alltså inga tecken på att ha ont eller så och det var ju det viktigaste :) <3 i slutet var det även två till sånna hopphinder och hon fixa hon jättebra, tänkte att hon kanske inte skulle våga hoppa över dom men så duktig hon var alltså. :) Ja, det var otur det där 5 felet, men som sagt, det viktigaste var ju att Spicy inte blev skadad. <3

Idag sprang vi fyra lopp och vi sprang alltså 3 felfria lopp och ett lopp med 5 fel.
Gissa om jag är nöjd? klart som sjutton att jag är ;D haha


Här har ni filmen på alla loppen från idag på mig & Spicy :)
Jag vet inte riktigt varför bilden liksom hackar iblanda, fast den tredje filmen i videoklippet där hackade den inte lika mycket va? det verkar som att bilden blir bättre när man filmar lite längre ifrån. Aja, men man ser ju i alla fall :)


 

Oj va klockan går! jag måste verkligen komma i säng ;) tävling imorgon också :D en tävling imorgon bara, agilityklass 2 är det då :) 1 pinne kvar där, ja då är vi uppe i 3:an där också!


Kommentarer
Elsa

ojoj, det blev väl som på våran tävling idag - fast jag tävlar ju klass 1! tre felfria lopp, ett lopp med fem fel :P hehe :) två pinnar vart det också! En till Selma, och en till Smilla :) kolla bloggen :)

kram

2009-08-22 @ 22:42:42
URL: http://elsa94.blogg.se/tavlingar
Anna

GRATTIS till Vinsten. :D Jätte Kul. Tur att Spicy inte skade sig. I klass tre har dom oftars maxade hinder. På den högsta till låntan hjöden. Lycka till imogon.

Kram

2009-08-23 @ 00:54:46
URL: http://letfors.webb.se
Matilda, Bea och Alvin

GRATTIIIIIIIIS!!! Du är ju bäst!!! Vilka lopp!! GRATTIIS!!! Klart du tar sista pinnen idag!!!<3333

2009-08-23 @ 09:35:43
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/
alice

Jag såg inte att det var sick sack på en av klippen, så jag ba: ehh.. vad gör spicy? :P haha, det såg roligt ut.



Sakanar dig <3

2009-08-23 @ 11:24:33
URL: http://timetodance.devote.se
Emelie

Grattis! såg toppen ut det jag såg live också!! :D

Lycka till idag! Kommer säkert gå TOPPEN!!

Kram

2009-08-23 @ 11:27:03
URL: http://www.hundliv.webb.se
sawir

sv: tack :)

2009-08-23 @ 12:51:43
URL: http://sawir.blogg.se/
Marie o Chila o co

Ni är bara sååååå jätteduktiga!!!! Heja!!

2009-08-23 @ 14:17:41
Hannah & fjärilshundarna

Åååh, GRATTIS till de nollade loppen! Dukigaste ni! :) Och att komma på sjätte placering där de som bla tävlat i SM är ju hur bra som helst! :D Förstår att du är väldigt nöjd! Ni är hur duktiga som helst!



Men gud vilken tur att Spicy inte blev skadad när hon fick bommen över sig, hon kunde ju skadat sig mycket. Phu, verkligen tur att din söta prinsessa inte gjorde sig illa. <3 Ska försöka se filmen imorgon, det tar så långt tid för det att ladda för mitt dumma internet du vet (& tänkte faktiskt lägga mig snart, för jag kommer nog inte orka upp annars, inte speciellt morgonpigg människa jag inte, haha) så försöker i skolan imorgon istället, men det ser säkert hur bra som helst ut, som alltid! :) <3

Hoppas det gick bra idag också! :D



Sv: Åh, tack så jättemycket bästa bästis. <3

Hihi, ja ska bli jättekul att flytta & framför allt till markplan, så man kan träna agility på tomten & så! (Y) Love you to, & saknar dig också - massor ska du veta, tänker på dig så mycket. <3 Du är den bästaste! Älskar dig mest. Puss, ha det bäst!

2009-08-23 @ 21:50:53
URL: http://www.Cayennepeppar.se
ullis

wow, ni är ju bara bäst!!! :D

2009-08-24 @ 09:57:01
Rebecca

Åh, vad duktiga ni är! Ser grymt snyggt ut : ) Grattis till grymma lopp!

2009-08-24 @ 11:23:15
URL: http://chippenshorna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0