Min stjärna!

Sådär, agilityträningen gick kanon! träningen för några dagar sen (som jag inte hunnit skriva något om här på bloggen) gick även den riktigt bra. Är så sjukt kul att hon verkligen vill och är så taggad för det, underbart! :D kan ju inte säga att jag precis legat i med träningen med Spicy.. men det är verkligen inget man märker, ingenting jag märker iaf! ;D Har försökt att träna lite inomhus också, främst kontaktfält så jag började köra lite igen med lock så hon ska trampa på det när jag säger "touch". Körde även lite med att hon ska dutta med nosen på men vill framför allt att hon trampar på locket, men det är ju inte fel när hon förstår att hon ska dit med nosen också. Lättlärd är hon min lilla stjärna :)

Hade uppe slalom 2 hinder och a-hindret och körde lite olika vägar genom kombinationen (+ gungan som stod lite vid sidan av och tog några turer upp på den ;) med finfina kontaktfält). Hennes svängar såg även riktigt bra ut & "back" (som jag säger när hon hoppar över ett hopphinder och sedan snabbt ska vända tillbaka, så hon liksom redan vänder i luften och gör en sväng tätt intill hindret och tillbaka till mig) kändes som om hon till och med gjorde det bättre än vad hon gjort tidigare, duktiga vovve! Ser verkligen fram emot att börja tävla nu alltså :D

Känns härligt att man kan komma igång med med agilityträningen mer nu, tiden ska bara räcka till också, men det får jag se till så att den gör! :)



Kommentarer
Jonna & Svante

Kul att träningen gick bra! :)

2011-04-04 @ 18:33:46
URL: http://www.jonna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0