lov, underbara lov!

Det är riktigt underbart med lov nu alltså!
Har tagit härliga långpromenader med vovvarna och har haft mer tid över för att träna Spicy, vilket känns väldigt bra :) igår tog vi faktiskt en sväng in till klubben. Tränade lite kontaktfält, "runt", inkallningar och bara lite andra små tricks med henne. Det blev väl inte riktigt så mycket agilityträning som jag hade tänkt från början, det var en del folk där som trände med sina hundar och eftersom Spicy löper nu kände jag att det var inte det bästa tillfället för att träna där just då och störa de andra hundarna..

Men det var i alla fall bra att vi åkte in till klubben, kunde gå runt i den mysiga miljön och träna lite annat än bara agility. Det är ju trots allt inte så länge kvar tills det är tävling just där på klubben, kvällstävling 30 juni, alltså nästa torsdag, kul! :)

Dock känner jag att det är rätt så stor skillnad att träna hemma än på klubben, vilket kan vara rätt så självklart i och för sig. Visst, hemma har vi Millie som är ett störningsmoment i stort sätt hela tiden när vi tränar ;) vilket inte är några problem. Men hemma flyter allt på så jäkla bra och hon har verkligen den där speeden som jag vill hon ska få fram på tävling också! men men.. vi kör järnet på tävlingen så får vi se hur långt det räcker! :)

Foto: Sanna W


Foto: Sanna W 

Foto: Sanna W
 Foto: Sanna W

Foto: Sanna W

Foto: Sanna W

Ha en fortsatt härlig onsdag allihopa! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0