Agilitytävling (cup) - Falkenberg (första dagen)

Idag var det alltså tävling i Falkenberg. Inga riktiga tävlingar idag utan "bara" en cup. Men det är som sagt tvådagarstävling så imorgon blir det då riktiga tävlingar. Men nu hade jag tänkt ta lite om dagens resultat.

Agilityklassen var först, och dom där kontaktfälten alltså! att det ska gå så himla suveränt på träning men sen att det inte vill sig på tävling. A-hindret var inte några problem men kontaktfälten på gungan och balansen gick sämre idag, tyvärr. Körde kontaktfälten på a-hindret och gungan lite innan start och hon tog dom jättefint. Men det är väl det att hon blir alldeles för stressad när vi väl är på banan och hon sett de andra hundarna köra. Ibland även så taggad att hon inte kan sitta kvar i starten, vilket hände idag så det blev en liten tjuvstart. Men ska inte säga att allt var dåligt i detta loppet, absolut inte! det finns väl alltid något bra i ett lopp man kört. Brukar inte köra bakombyte innan slalom men idag behövdes det och det funkade bra sen på ett ställe i banan fick hon till svängarna och följde mig bra. Jag måste ju självklart se de bra sakerna i banan också :)

Hoppbanan var en väldigt rolig banan och detta loppet kändes betydligt mycket bättre. Hon var inte alls så stressad som i loppet innan, så det var skönt. Efter hopphindret vid den andra tunneln i banan blev det en rätt så vid sväng men bortsett från den så funkade svängarna faktiskt bra annars :) Nu när inte något kontaktfältshinder fanns med så blev felet istället i slalomen. Nä, men nu ska jag inte vara sån, hehe, det är sånt som är så typiskt bara ;) Det händer inte alls ofta att hon går ur slalomen för tidigt, men det var det felet som blev i hoppklassen, så annars är jag ändå väldigt nöjd över loppet & skönt att får avsluta dagen med ett bra lopp i alla fall :)


hoppklassen

 Denna dagen ser jag ändå mer som en uppvärmning inför morgondagens tävlingar, det är ju då pinnar & cert står på spel ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0