Träningstävling

Hallå ni! Tänkte bara ta lite kort om agilityträning, hinner inte så mycket just nu, tänkte nämligen försöka att inte komma i säng allt för sent då skolan drar igång imorgon igen. Måste säga att det var inte alls fel med två veckors lov, riktigt härligt faktiskt ;) Fast känner på mig att det kommer bli mycket i skolan denna veckan som kommer nu, så vi får ju se hur uppdateringen blir här inne.. men får hoppas att den inte blir allt för kass :)

Men nu till vad det här inlägget egentligen ska handla om..
Det var ju ett litet tagsen vi var och tränade så idag var det verkligen dags och Spicy är ju som mest taggad då hon inte tränat på ett tag och det är faktiskt då det brukar gå som bäst. Kontaktfältshindrena är de som jag känner att vi behöver öva på mest nu, balansen och gungan speciellt. Hon brukar ta kontaktfälten väldigt bra men ibland händer det att hon har lite för bråttom och i värsta fall kan det hända att det blir en liten miss på kontaktfältet. A-hindret har inte vart något problem med nu det senaste och inte idag heller :) Dock blev det en liten miss på kontaktfältet på balansen då hon hade för bråttom mot nästa hinder och hoppade över kontakten, det är samma med gungan, hon har lite för bråttom där med, är inte helt säker om hon missade kontaktfältet på gungan men körde i alla fall om och lät henne stanna på kontaktfältet och berömde henne, samma gjorde jag på balansen. Så kontaktfälten kommer vi öva lite mer på, Spicy brukar inte missa kontaktfälten men ska träna ännu mer på de nu så hon blir ännu säkrare. :)

Annars gick det riktigt bra tycker jag, farten var verkligen inget fel på och inte slalomen heller. Trodde Spicy skulle ta fel ingång en gång då jag inte riktigt hann med och kom bakom henne och det såg ut som att hon nästan skulle springa förbi första porten, men när jag sa "slalom" tog hon rätt ingång och fixade slalomen galant! :)

Foto: Sanna W

Med andra ord så gick träningen väldigt bra idag :)



Kommentarer
Elsa

vad härligt med en lyckad träning!: D



sv: ja, jag var så nöjd! första vattenbilderna som jag NÅGONSIN är nöjd med.. och så skiter det sig :(

men men...

2010-02-28 @ 23:17:17
URL: http://elsa94.blogg.se/
Ullis

Häärligt att träningen gick så bra! :D



Sv. Tack, vad gullig du är, kul att någon tror det kommer gå bra iaf (jag saknar den känslan själv just nu nämligen ;)). Men jag hoppas också att det går bra! :)

2010-03-01 @ 08:43:04
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Sofia

Åh vad kul att det gick så bra! :D Ni är ju sjukt duktiga så varför skulle det inte gå bra kan man ju fråga sig :P Här tragglar vi fortfarande med gungan och kontaktfälten, det är väl det som inte riktigt sitter :/



Sv: Jaaa, vi får väl se när jag bli äldre och har blivit stenrik, då kanske jag kan göra mitt eget tuggummi :D



Kram! <3

2010-03-01 @ 08:47:50
AnnaP

Spicy såg jättefin ut!! :D

2010-03-01 @ 11:29:53
URL: http://blogtown.se/blog.php?id=MEGA
I s a b e l l a

Vad roligt! :D Härliga hoppbilder

2010-03-01 @ 11:55:26
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Maja o Zoro <3

Vad kul ! :)

2010-03-01 @ 12:30:52
URL: http://majazoro.blogg.se/
Matilda

Det så jätte bra ut när du körde spicy :P<3



sv: Visst är dom ;D <3

2010-03-01 @ 12:43:46
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/
Hannah

Vad roligt att träningen gick så bra för er igår! :D <3



Sv: Tack så jättemycket, roligt att du tyckte att teckningen var så fin. ;) Det är förresten Dakota Fanning, kanske borde skrivit att de var en kändis då vissa trodde de var en kompis eller så. ;D



Jaha, tråkigt att de bara tog elever från fotoskolor då.. <3 Förlåt för så kort svar på din långa kommentar men hinner inte svara så mycket längre tyvärr för måste gå strax. <3



Hoppas du får en fin vecka. :D Puss

2010-03-01 @ 15:51:29
URL: http://Cayennepeppar.se
N I C O L I N A - F O T O B L O G G

Vad söt hund & fina bilder :D

2010-03-02 @ 13:24:56
URL: http://nicolinajovic.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0