Perfekt väder för agility :)

Gud vilket underbart väder vi har idag då! blev värsta glad när jag vaknade i morse och så att det var sol och blå himmel :D gjorde genast iordning mig och gick sedan ut på en promenad med hundarna :) Det är helt perfekt väder för agility idag också så jag har satt upp en liten kombination ute i trädgården nu, med 12 pinnars slalom, 5 hopphinder, gungan och a-hindret. Gjorde kombinationen snabbt i paint så här nedan ser ni på ett ungefär hur den ser ut :) haha, Spicy älskar verkligen gungan, när jag satte upp slalomen gick hon upp på gungan flera gånger om, kontaktfältet tog hon dessutom varje gång ;) Kontakfältet på a-hindret tar hon jättefint där med, verkligen inga problem som det ser ut just nu. Ni ser det hopphindret framför a-hindret, där körde jag fram och tillbaka några gånger så hon fick öva både på svängarna och på kontaktfältet på a-hindret och då sprang jag bara på helt som vanligt och Spicy stod kvar på kontaktfältet och när jag sa "kör" så fortsatte hon framåt igen, så det gick riktigt bra det. :)

ladyinash.blogg.se

Nu ska jag alldeles strax ut och träna lite igen, då hade jag tänkt att träna lite mer på ingången till slalomen. Hon tar gärna andra porten in i slalomen ibland, fast det är bara från vissa vinklar liksom. När hon behöver runda första pinnen in till slalomen tar hon alltid rätt ingång. Lite svårt att förklara hur jag menar men jag ska i alla fall träna mer på det annars går det kanonbra med slalomen, farten är absolut inget fel på! :)



Kommentarer
Fellan

Sv: sitter å fixar lite med bloggdesignen :P



händer ikv då? (:

2010-04-09 @ 14:23:30
URL: http://feliciahugosson.blogg.se/
malin

ta gärna en titt och säg vad du tycker om min nya design? :D<3

2010-04-09 @ 15:07:49
URL: http://lifebymk.blogg.se/
Maja o Zoro <3

vad kul :) själv så var dte skit väder, regn och blöta hundar idag :P



Men igår så tränade vi agility och då var det härligt väder :) Gick jätte bra.



Skulle du kunna nummer-ordna hindrerna i din bana för att jag är nyfiken på att se hur du/spicy tar hopphindrerna på det sättet du har ställt upp... (inte för att det är något fel på det det är bara en "svår" uppställnnig som jag skulle vilja veta :))för det är inte en självklar uppställning om du förstår hur jag menar... Men ha en bra helg nu :)



KRAM // Maja o Zoro

2010-04-09 @ 19:25:40
URL: http://majazoro.blogg.se/
Sofia

Gud så kul att träningen gick bra :D Ska bli kul att få se hur tävlingssäsongen går för er nu :D <3



Orättvist att du har så många agilityhinder ;):P



Kram! <3

2010-04-10 @ 12:06:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0