Kom precis in..

.. kom precis in från att ha vart ute och tränat agility med Spicy :)


Jag tränade lite olika. Tunnelingångarna, kontaktfältet på a-hindret, slalomen och lite sånt :) sen körde jag även en liten mini bana, där tunneln, a:et och slalomen var med och 6 st hopphinder som jag hade placerat ut så det skulle bli mycket svängar, alltså blev det även en hel del träning på svängarna också. Och träningen gick kanon idag! :D kände att hon verkligen var i form och allt vi tränade gick så bra!

Faktiskt så blev jag nästan förvånad så bra Spicy gjorde slalomen idag. Det var en helt vanlig raksträcka med ett hopphinder och efter det hopphindet kom slalomen (men det fanns ju hinder runt om, väldigt nära så det skulle inte vart helt omöjligt om hon tog något annat hinder än slalomen ;p) Jag ställde mig bakom slalomen, eller bakom där slalomen slutade om ni förstår hur jag menar och Spicy satt då framför hopphindret och det var ju en bit bort vilket ni säkert förstår. Just det har jag faktiskt inte tränat med Spicy, inte att jag står så långt bort och vet ni.. på första försöket så fixar hon det! hon hade ju inga som helst problem med det alltså :D Bytte även sida så hon fick träna på andra också och inga problem där heller, varje gång jag körde det med henne så klarade hon det, ingången och allting, så duktig var hon! :)

Tunnelingångarna, kontaktfältet och svängarna gick även det jättebra. Hon följde mig så bra idag också och min handling kändes också bättre, vilket gjorde att svängarna blev riktigt snäva och bra :) 
Verkligen en lyckad träning idag alltså! :D


Foto: Sanna W

Har inte nya agilitybilder just nu, så bjuder på denna bilden som jag även lagt in en gång tidigare.

Ha en fortsatt bra dag allihopa! :)



Kommentarer
daniella

ja, visst är det ;)

2009-10-05 @ 20:09:46
URL: http://daniellalahdo.blogg.se/
Anna

Kul attt tränigen gick bra.

Sv: Du kance inte fick vara med för om du tävlar för en klubb utanför destriket.

kram

2009-10-05 @ 20:11:13
URL: http://letfors.webb.se
Hannah & fjärilshundarna

Vad roligt att träningen gick kanon & att du kände att hon verkligen var i form i allt! (Y) super ju! :D



Gud vad roligt att det gick så bra med slalomet också! :) Duktiga ni, roligt att det blev en riktigt lyckad träning, lät verkligen som det ju! Söt bild! <3 puss

2009-10-06 @ 17:37:54
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0