Agilityträning i regnet

Hej! har inte behövt sitta med någon läxa idag faktiskt, eller satt och gick igenom lite i tekniken och i matten väldigt snabbt, annars ingen annan läxa som jag behövt göra nu här hemma, skönt! :)


Var ute på en härlig promenad med vovvarna efter skolan och efter promenaden tränade jag agility med Spicy :) det blev en blöt träning idag, började regna rätt så rejält efter att jag hade satt upp kombinationen och jag skulle köra den med Spicy, men det är ju bra träning det med, att träna när det regnar menar jag, man vet ju aldrig vad det är för väder på tävling. Satte upp en liten kombination men 4 hopphinder, en tunnel och 12 pinnars slalom. Gjorde bl.a en ganska så svår ingång till slalomen, Spicy klarade det väldigt bra men det hände någon gång att hon tog fel ingång just för att jag inte riktigt hann med att visa ordentligt, men jag testade då att göra en annan handling, men rätt så svårt att hinna med där också eftersom jag då skulle göra två framförbyten nästan direkt efter varann, men bara jag hann göra dom så gick det mycket bättre att visa henne in i slalomen. Svårt att förklara eftersom ni inte vet hur kombinationen såg ut heller men jag hoppas ni förstår någorlunda bra i alla fall ;)


Det var mest det jag tränade med Spicy idag, slalomingången alltså, ska fortsätta träna det så att ingångarna verkligen sitter.

Foto: Sanna W
Här har ni en bild på Spicy som jag tagit med kompaktkameran. Bilden är tagen på en agilitytävling, inte vilken som helst utan våran allra första tävling och här sitter Spicy och kollar när de andra ekipagen springer banan. Måste säga att hon ser ovanligt lugn ut för att sitta o kolla när de andra tävlar, när man är på tävlingar med henne nu är hon som galen, då vill hon bara in på banan direkt! ;)

Nu ska jag snart äta, vofflor blir det, det var ett tagsen jag åt det faktiskt, gott ska det bli! :)

Ha en fortsatt bra kväll allihopa, ciao!



Kommentarer
Karolina

Åh så söt bild på Spicy !:) Roligt med agility träning :)

2009-11-17 @ 21:37:37
URL: http://karrowhh.blogg.se/
I S A B E L L A

SVAR: Ja men vad kul :) vad tycker du om den massage saken då? ^^ kram!

2009-11-18 @ 11:34:29
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Hannah

Vad roligt att träningen gick så bra! :) Och att träna i regnet är ju väldigt bra träning som du säger.. <3 Haha, gud vilket sött uttryck Spicy har på bilden, huvudet på sne & allt! <3



Gott med vofflor! :D puss

2009-11-21 @ 19:53:04
URL: http://Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0