Agilityuppvisning i Engelska parken

Var som sagt på agilityuppvisningen i Engelska parken innan så jag hade tänkt att skriva lite kort om det :)

Shit vad Spicy var taggad innan start asså! (inte bara innan starten, utan hela tiden typ) visst, hon brukar alltid vara väldigt taggad och det brukar vara så att hon är så taggad så hon nästan inte kan sitta still i starten, men idag?! hon var över taggad och hade en jädra fart måste jag säga, haha! ;) jag brukar ju oftast kunna hänga med henne bra men idag sprang hon som jag vet inte vad och jag fick springa som en idiot inne på banan kändes det som ;)

Vi fick springa banan 5 gånger om jag inte mins helt fel (uppvisningarna var ju i olika omgångar, och vi hade 3 omgångar idag, första gången sprang vi banan 1 gång sen andra omgången sprang vi banan 2 gånger och sista omgången 2) I något lopp blev det lite fel när hon skulle in i tunneln, jag kom lite efter Spicy och var inte tillräckligt tydlig så Spicy väntade in mig lite vilket blev en vägran. I ett annat lopp missade hon dom två sista pinnarna i slalomen och en gång rev hon ett hinder (vilket aldrig hänt innan, på tävling eller på sån här uppvisning. Eller inte vad jag mins i alla fall) men annars gick det kanon! slalomen är jag väldigt nöjd med idag trots det där lilla felet. Spicy var jätteduktiga och jag kunde springa ifrån henne en bit när hon var inne i slalomen :)

Nästa Torsdag blir det inget i Engelska parken för vår del, vi är ju i Hässleholm på Snapphanefejden då vilket många andra också är så tror inte det blir någon uppvisning alls nästa vecka på Torsdag.


Har ganska så tomt med nya bilder nu, men lägger in denna bilden på Spicy med lite gräs i sin krage ;) en sne bild men som jag på något sett ändå gillar.

Nu hade jag tänkt att avsluta bloggen. Hoppas ni har haft en bra dag :) kram kram


Kommentarer
HANNAH - cayennepeppar.se

Vad roligt att det gick så bra på uppvisningen! :) Lät som ni hade skoj också! :D <3 vad kul att ni fick springa banan 5 gånger! :) Spicy lät riktigt taggad också, men det är ju bra att hon är! :D Agility är livet det! :) Vad kul att ni ska Snapphanefejden nästa vecka! Lycka till! <3 Vilken dag åker ni till stugan ni hyrt? Den 22:a då också eller tidigare? ;) Jättefin bild på Spicy, gillar den också! <3 Hoppas du haft en bra dag du också. <3 ;)

Du är bästast & snällast! <3 ha det bäst! Puss.

2009-07-17 @ 00:28:32
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Matilda, Bea och Alvin

Jaa!! jävlar vad hon sprang! Tíll och med Bea sprang :P Bea rev också ett hinder fast det har hon aldrig gjort på tävling innan :S Jag tror jag press Bea för mkt så hon rev... Kram kram <3

2009-07-17 @ 15:22:18
URL: http://lisamatildakarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0