Agilityträning


(dessa bilder är tagna med kompaktkameran) :)

Weeey, dragkamp! ;)

Var ute och tränade agility med Spicy innan. :) Kikade efter lite banor på nätet och hittade en som jag kunde sätta upp, en klass 3 bana var det. Fast tyvärr fick jag ta bort några hinder, två hinder tror jag det var sen fick jag också ta bort 4 pinnar i slalomen så det bara blev 8 pinnars slalom, det skulle blivit alldeles för trångt annars.. jag försökte i alla fall att ha kvar det svåraste i banan :)

Det var väldigt svårt när hindrena satt så tätt, men det gick bra ändå tycker jag :) Spicy var kanon duktig <3
En grej som gick lite mindre bra var slalomingången. Hon tar gärna andra porten in i slalomen ibland. När hon behöver runda pinnen in i slalomen då går det kanon, där kan jag skicka in henne när jag står flera meter ifrån men det är ju när ingången är framför henne eller hur man ska säga, då måste jag följa med och visa väldigt tydligt. Annars händer det som sagt att hon gärna tar fel ingång. Men det är något som vi får träna mer på helt enkelt.

Mamma filmade lite när vi träna, så jag tänkte att jag behöver inte skriva så mycket mer, ni kan istället se på filmen hur det gick :)



Haha, ni ser säkert att i slutet av filmen så "halkar" jag till ser det ut som, men det är för att jag fick ducka så jag inte skulle slått i huvudet i trädet :P (föresten. Det får bli samma låt på klippet igen, vet inte om jag kan hitta någon bättre ;P )

Det var ju tävlingar i Bollebygd i helgen och jag ville såå gärna vara med! men eftersom jag skulle på handbollslägret och trodde att jag skulle komma hem idag vilket jag inte gjorde, jag kom ju hem igår.. men när jag fick reda på det att jag skulle komma hem på lördagen istället så var det ändå redan för sent att anmäla till tävlingarna. Vi skulle alltså vart med i hela fyra lopp idag isåfall. Två i hoppklassen och två i agilityklassen. Men men.. det kommer fler tävlingar, snapphanefejden är ju snart. Fem dagars tävling! :D åh, vad jag längtar!


Kommentarer
ullis

det är samma med wlma, hon tar ofta den andra ingången, men i högerslalom, eller när de rundar pinnen går det kanon! Lite irriterande. ;p

vad duktiga ni är! <3 som vanligt <3



kram<3

2009-07-12 @ 22:42:25
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Moa

Vad duktiga ni är! :D

SV: Tack än en gång ;)

2009-07-12 @ 23:08:33
URL: http://www.sharabiz.webb.se
Emelie

Såg jätte snyggt ut! :D

Hehe, vi har juh funderingar på ett skapa ett small lag i framtiden. Viggo är juh också snabb som en vessla, precis som Spicy.

Kram :)

2009-07-13 @ 10:22:43
URL: http://www.hundliv.webb.se
Emelie

sv: Jag tror inte man behöver komma från samma klubb.. Kanske jag som har fel, har inte läst så mycket om det ännu. Eftersom Viggo ändå bara är 14 månader gammal just nu ;)

Kram

2009-07-13 @ 11:35:40
URL: http://www.hundliv.webb.se
Louise

Hej! Vilken fin blogg:) såg filmen, det såg jättefint ut!:D vilken fart spicy har.

Kram

2009-07-13 @ 14:01:42
URL: http://hundfart.se
HANNAH - cayennepeppar.se

Söta bilder du tagit med kompaktkameran bästa bästis. <3 Som jag säger varje gång; ni är hur duktiga som helst, agilitymästarna! :) Såg ju hur bra som helst ut när ni körde! :D Vad tråkigt att du inte kunde vara med på tävlingen i Bollebygd. Tråktråk, men som du säger; det kommer ju flera tävlingar. Lycka till på snapphanefejden också! :D Kram

2009-07-18 @ 16:33:19
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0