Agilityträning - slalomingångar

Kom in för några minuter sen. Var som sagt ute och träna agility med Spicy :) det blev som jag tänkte, mest träning på slalomingångarna. Satte upp en liten kombination med bara 2 hopphinder och 12 pinnars slalom. När Spicy inte behöver runda pinnen in i slalomen så händer det som sagt ibland att hon tar andra ingången istället för första och det är det jag försöker träna bort nu. Jag börjar nu med att sätta hopphindret nära slalomen vilket gör det enklare, i alla fall för Spicy ;) sen när det går riktigt bra och hon förstår att hon alltid ska ta första porten in i slalom då kan jag sätta hopphindret längre ifrån slalomen. Lite svårt att förklara men jag tror att det kan funka :)

Någon gång hände det att hon tog fel ingång, men det var när jag sprang ifrån för långt och inte visa ordentligt. Annars gick det väldigt bra! och hon tog rätt ingång många gånger :) jag måste träna och träna på det här så hon verkligen vet att det är första porten som hon alltid ska ta. Jag tycker inte detta har vart några problem innan, det kanske bara är något tillfälligt? ;)

Jag filmade även lite när vi tränade. Uselt kvalité på bilden men det får duga.. hade filmat med den riktiga videokameran om det hade funkat att lägga in filmerna på datan, men det är de det inte gör. Så därför filmar jag med kompaktkameran istället. Men ska nog filma med videokameran på snapphanefejden och jag hoppas verkligen att det går att lägga in klippen på datan då, det måste ju bara gå!




Åh.. nu regnar det som bara den här! tur att man har tak över huvet säger jag bara ;)

Ha en fortsatt bra kväll. Ska nog sätta mig framför tvn snart. Kanske sätta på en film eller nått. :)


Kommentarer
HANNAH - cayennepeppar.se

Vad skoj att ni tränat slalomingångarna! :) Låter som att det gått riktigt bra för er också, fast det gör det ju alltid. <3 ;D Riktigt bra sätt att träna också, ni är så duktiga ni. <3 Kan tyvärr inte se videoklippet nu, får försöka senare istället, tyvärr. :S <3 Mitt internet går så långsamt för vi är i stugan ju, så kanske är därför. ;p Håller tummarna stenhårt att du får in filmerna från videokameran när ni filmar på Snapphanefejden. :) Puss

2009-07-19 @ 00:37:53
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Sofia

Åh, ni är så himla duktiga <3 Hoppas på att få se er på någon tävling i framtiden :)



Kram <3 och lycka till i Hässleholm.

2009-07-24 @ 09:52:35
Sanna

Svar till Sofia:

Åh, tack så jättemycket! <3 va glá jag blir :D

Ja, hoppas att ni någon gång får se oss och vi får se er! :)



Kram, tack så mycket för lycka till:et <3 :)

2009-07-26 @ 21:50:58
URL: http://ladyinash.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0