MyDog - första dagen

Sådär, första dagen på MyDog är nu avklarad, känns skönt..

Dock inga kanon resultat om man säger så, men nöjd är jag! :)
Första loppet - hoppklassen - var sådär.. lite nervöst kanske man skulle kunna säga och en något övertaggad vovve. Blev lite krångel i slalomen, först fel ingång (skulle tagit en vidare sväng till slalomen tror jag nog, lätt å va efterklok ;)) och sen halkade hon lite i slalomen. Fick inte riktigt helt klart för mig om det blev en disk i detta loppet eller ett antal fel, jaja, spelar ju ingen större roll.

I agilityklassen gick det mycket bättre, hade även första start nr i denna klassen också vilket faktiskt var väldigt bra tror jag nog, om man tänker på hur stressad och övertaggad Spicy blir när hon ser de andra hundarna springa på banan innan henne. Sen att hon har lätt för att tjuvstarta är väl heller ingen nyhet.. hehe, nä men det blir lätt små tjuvstarter ibland och det blev det idag. Spicy kom då ett par meter framför mig och istället för att ta a-hindret kunde hunden lätt välja att ta tunneln som låg mitt framför och till höger om a-hindret. Men inga problem där inte, försökte visa så tydligt som möjligt och Spicy var så duktig och följde mig. Sen lite längre in i banan, vid slalomen blev det tyvärr fel ingång, inte ofta slalomen krånglar för oss, men men.. ibland händer det och ingångarna till slalomen var inte det lättaste idag. Kom tillslut i mål med 5 hinderfel, sen blev det säkert något tidsfel också.

Har ju en dag kvar på mässan imorgon, får se hur det går då :)

 Foto: Sanna W
tre bilder från förra året då vi var på mässan & tävlade..

Får se när jag hinner uppdatera om resultaten imorgon, blir förmodligen inte att vi kommer hem lika sent imorgon som idag då vi var hemma runt 18:00. Imorgon ska jag även på filmkväll till en kompis med några andra tjejkompiar, mysigt de! :) Så får se om jag hinner uppdatera något innan det, inte helt säker, men vi får se. Ha det så bra! ♥



Kommentarer
Hannah Larsson

Vad roligt att ni tävlade och att du är nöjd över resultaten, det är det allra viktigaste! :)



Aw tack! Att jag blir bra på bild kan jag dock inte hålla med om, hihi. ;)



Ha det fint! <3

2011-01-08 @ 14:22:44
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Jonna & Svante

Duktiga ni är! Hoppas att det gick bra idag! :)

2011-01-08 @ 19:54:16
URL: http://www.jonna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0