KM i agility

Idag var det som sagt KM på klubben, så jag hade tänkt att berätta resutatet för er nu.

Två lopp körde vi, ett agility och ett hopplopp. Agilityloppet var först. Som sagt så har kontakfälten kännts riktigt bra på träning men på tävling vill det sig inte riktigt, inte lika bra i alla fall. Gungan och A-hindret fixade hon men det blev en liten miss på balansen tyvärr. Tränade på kontaktfälten innan start och det gick riktigt bra, tog kontaktfälten fint, snabbt stanna och sen fortsätta springa. Skulle vara kul om vi sätter det på riktigt tävling också, det är bara att träna o träna! :)

Sen var det även hopploppet. En svår och svängig bana, men väldigt rolig.
Det flöt verkligen på jättebra och Spicy tog fina svängar och slalomen galant, ja det gick väldigt bra helt enkelt. Tills vi kom till tunneln då hon tydligen gick ut ur tunneln samma väg som hon kom in. Men om man bortser från det så kom vi ändå igenom den banan väldigt bra, så jag kan inte vara annat än nöjd såklart! :)
Som ni ser på den lilla bilden här till höger så var det så det såg ut till tunneln, hunden såg inte ingången från hopphindret så man fick vara tydlig i handligen till tunneln. Kanske var de det att jag ropade på henne något för tidigt och hon inte hade hunnit så långt in i tunneln och vände.

Det blev som sagt 5 fel i båda loppet men huvudsaken är ju ändå att jag är nöjd med loppen, vilket jag är! och Spicy hade sån jäkla fart så att jag knappt han med henne! ;)

Foto: Sanna W



Kommentarer
Maja o Zoro

va kul att du är nöjd med loppen :)!!



KRAM

2010-10-03 @ 21:21:31
URL: http://majazoro.blogg.se/
annis

VILKEN SMAK ÄR DIN FAVORIT UTAV MARABOU?

Nu kör vi en omröstning på bloggen! :)

2010-10-05 @ 14:27:28
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Hannah

Cayenne tackar för grattiset! :) <3

2010-10-07 @ 18:57:46
URL: http://hlphotography.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0