Agilitytävling - Falkenberg (andra dagen)

Idag var det alltså andra tävlingsdagen i Falkenberg. Dagens resultat var inga toppenresultat men bara för det ska jag inte säga att jag inte är nöjd med dagen, för det är jag, absolut. Jag tänkte att jag tar resultaten lite snabbt idag.

I första loppet - hoppklassen - blev det tyvärr en disk redan vid fjärde hindret då hon tog det från fel håll.

I agilityklassen fick vi 5 fel och det var halk i slalomen som ledde till de felet (mycket dagg i gräset) så det var synd. Men det kändes skönt att vi inte fick något fel på kontaktfälten i alla fall. Visst, inte alls så fina kontaktfält som på träning men hon tog dom i alla fall. Kontaktfältet på gungan såg ungefär likadant ut som igår (inte så bra..) hon var på kontaktfältet men hoppade av gungan när den inte hade nuddat marken, den var alltså i luften och igår fick vi 5 fel för det men inte idag, så det är like olika hur domarna dömer det. Men vi kom alltså i mål med det oturliga 5 felet.


hoppklass & agilityklass



Kommentarer
Maja o Zoro

vad roligt med agility tävlingar :) riktigt duktiga är ni ;)

2010-10-12 @ 18:42:01
URL: http://majazoro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0