KM:et i agility

Idag var det ju som sagt KM i agility som jag och Spicy var med på och det var verkligen ett perfekt väder för agility :) Spicy var som vanligt riktigt taggad, hon är verkligen som en helt annan hund när man är på agility med henne, hon är extremt överladdad, käkar gräs och så fort hon ser någon annan hund på banan så blir hon som galen, ja ni ska se henne alltså. ;)


Agiliyklassen var först. Det kändes bra på banvandringen, inte en sån där jättesvår bana utan mer en sån bana där man kunde springa på för fullt kändes det som. Men riktigt så blev det inte när det var vår tur, eller jag kan väl inte klaga på farten direkt för den var bra men det var svängarna som var alldeles för vida, vilket en gång ledde till att hon tog fel hinder (balansen) det var precis så hon tog tassen på balansen, hann alltså inte riktigt stoppa henne. Men efter det så flöt det på bra tycker jag. Hon tog speciellt kontaktfältet på gungan kanonfint! :D Hon sprang ut på kontaktfältet och jag trodde faktiskt att hon skulle hoppa av gungan då men hon stannade direkt och så fort gungan hade slått i marken sprang hon, så kontaktfältet är jag jättenöjd med där :) är nöjd med alla kontaktfälten idag, men speciellt det på gungan ;)


Sen var det alltså dags för hoppklassen. En klurigare bana detta, men denna gången hade jag faktiskt nytta av "runt" som jag tränat med Spicy mycket nu det senaste. Än så länge har det inte vart med på någon riktigt tävling men det var ju lite kul att det fanns med idag så jag kunde testa ifall det gick då också. ;) På banvandringen kände jag ju att i denna banan var det mer fällor och lite klurigare svängar. Men det var ju inga problem när jag och Spicy körde :) Tyvärr så rev hon ett hopphinder (vilket inte händer alls ofta) men allt annat gick jättebra! svängarna var verkligen mycket bättre denna gången. I detta loppet kom vi alltså i mål med 5 fel. Så nära ett felfritt lopp men med den lilla rivningen så blev det ju som sagt 5 fel. Är såklart jättenöjd ändå! :D


Man får ju se det positiva i det hela, inte sant? ;) Jättefina kontaktfält, mycket bättre svängar i det andra loppet, "runt" som vi tränat på mycket det senaste satt jättebra och Spicy hade också väldigt fin slalom :) (y) Så jag måste ju vara nöjd alltså! :D

Gjorde ett kollage lite snabbt på mig & Spicy :)
Några av er har säkert sett bilderna någon annan gång, men här får ni dom igen ;)

LadyInAsh.blogg.se

Tänk va tråkigt.. nu är tävlingssäsongen över, inga fler tävlingar kvar för mig och Spicy nu i alla fall. Denna tävlingssäsongen har verkligen gått galet fort och vi har haft så himla skoj tillsammans! detta var redan våran andra tävlingssäsong vilket betyder att nästa år är det vår tredje, hur kan tiden gå så fort egentligen?! ;O
Det har verkligen gått bra för mig och Spicy i år också, började tävla i klass 1 i båda klasserna och nu är vi helt plötligt uppe i klass 3 i hopp och i klass 2 i agilityklassen, en pinne kvar så är vi i 3:an där också :)


Hoppas ni har haft en riktigt bra helg allihopa, det har vi haft bara att tiden går så himlans fort på helgerna, skulle inte skada med lite längre helg ;)



Kommentarer
Elsa

vad roligt att spicy och affe gjorde likadant på gungan! haha :) Grattis till loppen! :) hur gick det totalt? :)

2009-10-18 @ 20:40:41
URL: http://elsa94.blogg.se/
Ullis

Javisst är det tråkigt att säsongen är slut!! Och min nästa tävling blir inte förräns om SJU MÅNADER!!! :(



KRAM

2009-10-18 @ 22:43:32
URL: http://lagotto-romagnolo.se
I S A B E L L A

SVAR: Tack! Hihi så lite så.

hade du en fin helg?

2009-10-19 @ 13:40:20
URL: http://tinkerbella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0