Agilitytävling - Bjuvs bk

Shit vilket väder det vart, regn & blåst, ingé roligt.. och tävlingsbanan var nästan en enda stor lerpöl, det var otroligt lerigt över hela den där gräsplanen där (mina fotbollsskor som är vita blev tillslut helt bruna av lera ;o). Jag blev såklart osäker på hur det skulle gå, om hon skulle halka eller något sånt, vilket har hänt i slalomen några gånger tidigare.. på något sett ville jag få henne att sakta ner i slalomen och inte liksom stressa och hejja på henne för mycket, för då skulle hon säkert kunna halka.

Spicy var riktigt riktigt taggad idag, blev nästan förvånad så taggad hon var alltså ;) Man kunde ju knappt hålla imot när man körde dragkamp med henne med repet, haha hon var riktigt stark alltså och som sagt riktigt taggad. ;) Redan innan det var vår tur att starta hade Spicy blivit ett riktigt litet lermonster och jag måste erkänna att det såg faktiskt riktigt sött ut, haha ;D Vi hade tur att det inte regnade när vi körde, det började istället regna när vi kom in i mål, så det var ju bra det. På några ställen i banan kunde det vara klurigt med tunnelingången, det kunde lätt hänt att hunden tog fel ingång. Starten kändes bra, slalomen var som hinder nr 3 och det var inga problem med slalomen, hon hade faktiskt väldigt bra fart även fast det var så lerigt och säkert väldigt tungt att ta sig fram så jag är jättenöjd med slalomen! kontaktfälten gick även kanon dom sitter nu, härligt! :D Det forsatte på bra genom loppet tills näst sista hindret!! tunneln.. då hon kom förbi tunnelingången liite men hon kom snabbt tillbaka och fixade ingången, jag själv var inte säker på om det blev 5 fel men hörde sen att det blev det. Det var sååå himla nära alltså! fast vi fick lite tidsfel också vilket jag blev väldigt förvånad över kändes faktiskt väldigt bra med farten också även fast det var så lerigt på planen, fast vi hade nog fått bättre tid också om vi inte fick det där lilla felet.

Ingen i klassen fick pinne eftersom alla fick lite tidsfel. Vi kom i alla fall på en 6:e placering och det är jag jättenöjd med, jag är speciellt nöjd med loppet faktiskt för jag tycker det gick så bra ändå trots vädret. Det kom faktiskt fram en till mig direkt efter loppet och sa att vi gjorde ett jättesnyggt lopp. Så det var ju kul det :)


Här har ni några bilder på smutsgrisen själv
;) och jag kan lova att hon var smutsigare när vi var på tävlingen.

Foto: Sanna W

Foto: Sanna W 

Foto: Sanna W

Detta blir nog det enda inlägget för idag. Klockan 20:00 ska jag till en kompis, eller jag och 6 stycken till (alltså är vi samanlagt 7 st) så ska vi ha en liten filmkväll, kommer bli riktigt skoj & mysigt! :) Så nu måste jag göra mig iordning. Men vi hörs imorgon ifall jag inte hinner uppdatera något mer idag. Men innan jag går måste jag bara tacka för alla lycka till som vi fick inför tävlingen idag, tack så jättemycket snälla ni! :)

Ha en fortsatt bra kväll och en fortsatt trevlig helg! :)



Kommentarer
I S A B E L L A

SVAR: Mm precis, det blir bra tycker jag med :D tack för att du tyckte till !

2009-10-03 @ 19:04:42
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Anna

De var värligen lerigt idag. Tråkigt när ingen hund klara tiden, tycker inte att de ska vara så. Dommaren borde tänka på att under laget var kasst. Cinco trillde en gånn ochså.

Har många pinnar har du i tvåan?

Kram

2009-10-03 @ 20:20:25
URL: http://letfors.webb.se
daniella

ja, haha dumma skola som tvingar på oss läxor.

åkte tyvärr inte till stan :/ men har haft en bra dag endå :) har du haft en bra dag? ;) puss!

2009-10-03 @ 23:37:36
URL: http://daniellalahdo.blogg.se/
alice

HErregud Sanna! Hur ser Spicy ut? :D Haha, gud va roligt det er ut!

2009-10-04 @ 12:51:43
URL: http://timetodance.devote.se
Hannah & fjärilshundarna

Haha, måste börja med att säga; vilken bedårande smutsgris! ;D <3 Så söt.. haha & väldigt smutsig! Nu är det bevisat; Spicy är söt hur hon än ser ut, smutsig som ren! ;) Hihi, sötisen! <3



Vad roligt att Spicy var så himla taggad, det är jättebra ju! :) Och vilken tur att det inte regnade när ni körde, oftast brukar hundarna tycka det är läskigt & köra agility när de regnar. <3

Gud vad bra att slalomet gick jättebra & att kontaktfälten sitter perfekt nu, det är ju skitbra rent ut sagt!! :D thihi

Vad tråkigt att det var en sån kluris vid tunneln där så ni fick 5 fel, gud vilken otur alltså. :( Men tänk vad duktiga ni är som bara gjorde det där lilla felet på en klass 3 bana! (Y) Det är ju verkligen helt superbra Sanna! :O <3 6e placering är ju så bra också, förstår verkligen att du är jättenöjd! <3



Men vad konstigt att alla fick tidsfel, det lät ju väldigt konstigt alltså... :o Sätter de inte tiden efter de som kör, så har de gjort på de tävlingarna jag varit med & kollat på i alla fall, & då lät det ju konstigt om alla fick tidsfel.. :S



Puss!

2009-10-04 @ 23:00:32
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0