Första inlägget på blogg.se

Halloj & välkommen till min nya blogg :) Jag har ju tidigare bloggat på min hemsida, nogg.se/spicy, men nu kände jag att det var dags för något nytt, alltså blev det blogg.se. Fast det är faktiskt inte jag som har gjort denna blogg, jag hade sagt tidigare att jag kanske skulle byta till blogg.se, men det blev liksom inte.. men igår, när jag fyllde år så gjorde min bästa bästis Hannah  en blogg till mig & gissa om jag blev glad ;) självklart att jag blev det, och jag tycker den är så fin. Tack så jättemycket för denna underbara present Hannah :) <3 (cayennepeppar.seför visst tycker väl ni också att designen hon gjort, blev jättefin!? är så himla nöjd, tänk att detta är min blogg Hannah gjort till mig :D

Dom som ganska så ofta är inne och besöker min hemsida vet säkert att i vår familj har vi två hundar. (vi har även två katter) En hund som är min vid namn Spicy och en som mest är mammas hund vid namn Millie. Spicy är en Shetland sheepdog och Millie är en Collie. Med Spicy tränat & tävlar jag agility. Vi tävlar i small. 2009 är vår andra tävlingssäsong, alltså var förra året, 2008 vår första tävlingssäsong. Jag och Spicy har än så länge 2 pinnar i hoppklass 1 och 1 pinne i agilityklass 1. Men imorgon då vi har tävling i Ulricehamn hoppas vi på fler pinnar :) förra helgen då vi tävla i halmstad vann vi ju får första pinne i agilityklassen (några har säkert läst i min förra blogg, där jag skrev hur det gick)

Här inne kommer jag mest skriva om vad vi gör för påhitt på dagarna & även en massa bilder som jag fotograferat kommer att finnas här inne. Jag älskar verkligen att fotografera, det är verkligen ett stort intresse som jag har. Jag fotar med min Sony alpha 300 som jag fick julen 2008 :) igår, på min födelsedag fick jag även ett objektiv, ett Macro. Jag älskar att ta närbilder och då är macro det bästa. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få ett objektiv i present, nu har jag fått både min systemkamera och mitt macro objektiv. Innan jag fick kameran så sparade jag ju till en själv och det är samma med objektivet. Tack så otroligt mycket, mamma och pappa! <3


En bild på mitt öga, tog denna bild med det nya macro objektivet.
Det är ett Sigma objektiv och heter: 50mm F2.8 EX DG MACRO

Nu önskar vi er en fortsatt trevlig dag och en riktigt fin helg! hoppas att ni än så länge gillar min blogg, för det gör jag & speciellt designen! ;)



Kommentarer
Hannah :)

Naaaw, tack så mycket bästa bästis! :D <3

Är så glad att du blev så nöjd över denna blogg jag gjorde till dig!! :D <3 Varsågod! Den är du helt klart värd ska du veta! <333



Gud vad kul att du fick ett macro objektiv igår på din födelsedag! :D Verkligen jättefin bild du tagot! W o w ! :D Så fin! :)



Hoppas du också får en fortsatt fin dag & en TREVLIG HELG! :D <3



Puss, loooove you.

Du betyder mest! <3

2009-05-08 @ 18:50:35
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Hannah :)

tagit* menar jag såklart... x)

Inte tagot. :P <3

Fast det förstod du nog. ;D

2009-05-08 @ 18:52:43
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Emelie

Skoj att du bytt till blogg.se :) Blev kanonfint! :D

Lycka till i Ulricehamn. Önskar att jag kunde vara med <3

Kram

2009-05-08 @ 20:16:20
URL: http://www.hundliv.webb.se
Ullis

Grym bild Sanna! Du är såå duktig på att fota! Kram <33

2009-05-08 @ 20:22:51
URL: http://www.lagotto-romagnolo.se
Kristin

Hejsan! Och jag håller med... nya layouten är super fin och det var kul med en ny sida antar jag?



Måste säga att kortet var riktigt fint. Jag är själv sugen på att köpa mig ett macro objektiv men jag tror jag inhandlar en ny kamera först. Fast iofs om jag köper ett nytt obkejtiv nu så kan jag ju ha det till nya kameran med som jag hade tänkt... Hmm... kluven i denna fråga skratt



Lycka till nu imorgon. Jag håller tummarna!



Kram kram

2009-05-08 @ 20:23:35
URL: http://www.warnbring.se
Matilda och Bea

Hej (: så fint här är! jätte fint ! och skit fin bild! <3

2009-05-08 @ 22:21:56
URL: http://www.nogg.se/beabus
Kamilla - Fotoblogg

Jätte fin bild! :)

2009-05-09 @ 08:33:18
URL: http://kamillush.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0