Agilitytävling - Ulricehamn

Det har vart en lång men förstås en väldigt rolig dag på agilitybanan. Precis som jag sa igår i bloggen så skulle vi vara med och tävla i sammanlagt fyra tävlingar. 2 I hoppklassen & 2 i agilityklassen. Första loppet för small var: Hoppklass 1A. Det fanns en hel del fällor i denna bana så man fick verkligen visa ordentligt. Jag kände mig så laddad, jag ville verkligen in i mål med 0 fel och bara få den där sista pinnen upp till klass 2! undra om inte Spicy också kände så? :D det kändes liksom så bra redan innan start. Vi fick en väldigt bra start, vilket är väldigt viktigt. Slalomen var som hinder nr 5 i denna bana och jag bestämde mig för att ta det lugnt och bara köra på säkerhet, vilket gick kanon! slalomen var inga problem. Efter slalomen kändes det som att jag bara kunde köra på, fast samtidigt inte eftersom det lätt kan bli slarvfel. Det var ett ställe i banan som jag inte riktigt var säker på hur jag skulle göra, jag hade två sätt som jag inte kunde välja vilket jag skulle köra. Ifall jag skulle hinna med ett framförbyte eller istället springa fort till hopphindret efter, som stod snett så det skulle bli lite klurigt till nästa hinder som då var tunneln. När jag var inne där på banan kände jag att jag inte hann med framförbytet så jag gjorde då det andra sättet & det gick jättebra. I slutet av banan gällde det att inte "släppa" hunden så den sprang rakt fram, utan man skulle istället göra en skarp sväng till ett annat hinder, vilket Spicy gjorde jättebra. När vi tillslut tagit oss igenom hela loppet kom vi i mål med tiden 27, 63 och slutade som 2:a av 48 starter :) det betydde alltså att vi blev uppfl. till klass 2 i hoppklassen och vi behövde då inte vara med på det andra hopploppet.

Sen var det dags för Agilityklass 1A. Och precis som jag tänkte så skulle det där stora klumpiga däcket vara med i någon utav klasserna, och denna gången var det agilityklassen, förra året då vi var med och tävla i Ulricehamn var den på hoppbanan. Spicy gillade verkligen inte det däcket! hon ville inte hoppa igenom det, fast en gång när hon i alla fall gjorde, eller försökte kanske jag ska säga, så hoppade hon rakt in i det! :O jag blev verkligen jätteförvånad. Men jag hoppades att däcket skulle gå bra denna gången, att hon inte skulle vara rädd för det. Men när det var vår tur i agilityklassen och vi kom till däcket (som redan var som hinder 2 i denna banan) så sakta hon ner hon ville inte hoppa igenom.. jag testa att stå framför däcket och visa med handen precis vid däcket att det var där hon skulle hoppa igenom, men hon hoppade istället igenom ramen.. vi blev tillslut diskade på däcket för att det blev för mycket vägran. Jag forsatte sedan på banan, men jag ångrade att jag inte körde däcket tills hon förmodligen skulle klarat det och då ge henne beröm & gå ut från banan. Då hade hon förstått att det inte vart något farligt. Men det är alltid sånt man kommer på efteråt, jag är nöjd med detta lopp även fast det blev en disk.
Agilityklass 1B var det sista loppet för dagen. Däcket var mer mot slutet i denna banan. Det gick väldigt bra tills vi kom till tunneln då jag klantade mig och visade alldeles för dåligt när hon skulle in i tunneln, vilket ledde till att hon tog fel ingång. Disk i detta agilitylopp också men en mycket nöjd förare till en mycket duktig vovve! :D

Eftersom Spicy inte gillar den typen av däck så hade vi tänk att fixa något hemma så hon vänjer sig vid sånt däck också.

Nu när vi är uppfl. i klass 2 i hoppklassen betyder det alltså att vi redan nästa vecka kommer tävla i klass 2. Vilken tur att det är både klass 1 & 2 på den tävlingen. Då hoppas vi inte på några stora och klumpiga däck *haha*
Nästa vecka tävlar vi i Kungälv & efter det i Falkenberg då vi kommer träffa Spicys mamma chila som också kommer vara med o tävla! :)

Några få bilder som jag tog idag:
       





Ha nu en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Ullis

Grattiis!! Ni är så duktiga ! :D :D :D

2009-05-10 @ 00:05:04
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Hannah :)

GUD VAD DUKTIGA NI ÄR måste jag börja denna kommentar med att säga! <3 Och ännu en gång GRATTIS till uppflyttningen till klass två! :) (L)



2:a av 48 starter (applåder till er), det är ju skitbra bästa bästis! :D Grattis till det också!!! ;) Det verkar ju ha vart en jättesvår & lurig bana ni körde också men ni klarade det ju galant utan fel. Superduktiga ni! AGILITYMÄSTARNA SANNA & SPICY! Yaaay! :D Haha!



Jag skulle så gärna vilja se dig & Spican tävla på riktigt, hoppas det går någongång. :D Jag har ju sett er träna när jag var hemma hos er & ni är ju så duktiga! :D



Vilken dumt däck. :( Att dom måste ha ett annorlunda däck på Ulricehamns tävlingar då. Undra varför. x) Förstår att Spicy är rädd för det där däcket, eftersom hon har hoppat rakt in i det en gång. :O Stackaren. <3 Synd att ni blev diskade p.g.a det. Men det var ju inte erat fel! :O Det var ju dumma Ulricehamns fel, att dom ska ha dumma däck där. xD Hehe. hoppas hon lär sig att det inte är farligt med det däcket också.



Jag förstår verkligen att du är en nöjd (& superduktig) förare till en myyycket duktig vovve! :D <3 Vad kul att ni kommer träffa Spicys mamma Chila på nästa tävling. :D Hoppas du tar med dig kameran då så man får se det kanske? :)



Ni är bästast, & grattis ännu en gång till uppfl. :) Puss, lööw you mest! <3

2009-05-10 @ 00:17:25
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Hannah :)

Ps. Suuuperfina bilder bästa bästis! Älskar dom! <3 :)

Godnatt, haha det blev visst inte så att jag gick & la mig vid 00:00 som jag sa att jag skulle. xD (A) Oops, klockan är visst över 04:00. haha! Ds.

2009-05-10 @ 04:03:30
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Emelie

GRATTIS! Så nu är ni också i 2:an ;) Nästa vecka ska jag tävla i Kungälv i hopp2:an också med Ronja, förhoppningsvis. Tassen har läkt på bra nu :)

Kram

2009-05-10 @ 11:20:47
URL: http://www.hundliv.webb.se
Elsa

GRATTIS!

2009-05-10 @ 12:37:25
URL: http://roskullen.se
Matilda och Bea

Grattis!! Ni är bara bäst!! <33

2009-05-10 @ 16:46:55
URL: http://www.nogg.se/beabus


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0