Agilitytävling - Kungälv

Ja, vad ska jag börja med?! vilken dag det har vart alltså!

Ni är nog mest nyfikna på resultaten, så jag börjar med det direkt, eller vad säger ni, låter det som en bra idé? ;)
Agilityklass 1 small var det första loppet för dagen. Och gissa vad som fanns där på banan.. ett sånt där däck såklart, sånt som fanns i Ulricehamn, det där som Spicy vägrade att hoppa igenom. Det var i alla fall nästan som ett sånt däck, kanske att det var lite lite tunnare då, men ändå, jag visste verkligen inte hur det skulle gå. Men det var ju tur att vi satte upp den där badringen hemma, som däck & det som vi även virade in i ett lakan, (långa remsor av lakanet fick vi göra då) vilket funkade riktigt bra, undra om hon inte trodde att det var det däcket som fanns i Ulricehamn kanske? Men nu till agilityloppet igen: på banvandringen kändes det väldigt bra, det var väl mest däcket som "oroade" mig lite, men egentligen så tänkte jag inte på det när jag var inne på banan & det var ju bra. För det gick kanon, inga problem alltså, hon hoppas igenom däcket som om det var hur enkelt som helst ;D yes! men det var en hel del av banan kvar, däcket var ju redan som andra hindret i denna bana. Som vanligt, så kör jag hellre på säkerhet än på snabbhet, vilket brukar funka riktigt bra, samtidigt som det ändå går fort liksom ;) och "min taktik" funkade även denna gång! tjoohoo så kom vi i mål med ett nollat lopp och tog ledningen, så slutade det också, en 1:a plats och vann då vår andra pinne i agilityklassen :D (en pinne till, då är vi uppe i klass 2 i agilityklassen också!)

Efter agilityklassen blev det en lååång väntan kan jag säga, eftersom alla klass 1 hundar (small, medium & large) skulle köra. Och sen efter alla klass 1 hundar kom då klass 2. Men då var det ju agilityklassen som var först och då fick vi vänta ännu "lite" till, eftersom vi "bara" är i klass 2 i hoppklassen (hoppas ni förstår vad jag menar nu, blir säkert lite rörigt just nu?) sen när agilityklass 2 var klar så var det då dags för banvandring för hoppklass 2. Mitt & Spicys första lopp i klass 2 detta alltså. Först på banvandringen tänkte jag "hur ska jag komma ihåg denna banan?" tänkte att jag säkert skulle visa fel väg. Men när jag hade gått banan en stund och sen efter banvandringen tänkt igenom den i huvudet, så funka det riktigt bra :) Man märkte att det var skillnad på en klass 2 bana och en klass 1 bana, i alla fall denna gången. Hopphindrena stod nästan överallt, haha okej nu överdriver jag, men det var nästan så det kändes, för mig ;P
Okej, första start i klass 2 i hoppklassen, betyder det att det på något sett är mer nervöst? njae.. eller jag trodde att det skulle vara så, men det var inte alls lika pirrigt som jag hade tänkt att det skulle vara faktiskt. Ifall jag och Spicy skulle komma nollade i detta loppet, då skulle jag få visa riktigt noga och inte "släppa" henne. Men det var liksom inget jag tänkte på så, att komma nollat i mål, första gången vi starta i klass 2. Men jag skulle självklart göra mitt bästa! I början av banan var det lite klurigt, där man fick visa riktigt noga för att hunden inte skulle springa till hopphindret som stod jämte. Men Spicy fixade det väldigt bra och likadant med allt annat i banan, det flöt verkligen på bra! :D och slutresultatet i detta loppet blev en 2:a plats!! :D referenstiden i detta loppet var 34s vilket jag tycker är väldigt lite. Och jag var inte säker om vi skulle klara tiden men det gjorde vi, med tiden 31,38s! :)

Gissa om jag är glad?! :D pinne i båda loppen idag, en 1:a placering och en 2:a placering. Första gången vi tävla i hoppklass 2 också och pinne direkt. Gud va kul! :D





Mamma filmade även ett lopp idag (hoppklassen) så det kommer in i bloggen så fort som möjligt :) fast ni får vara berädda på att bild kvalitén är kass! men eftersom det var ett litet önskemål av vissa att filma så fick det ju bli med den kameran vi har. Vi funderar på att köpa en riktigt videokamera, hoppas det, skulle vara superskoj! :)

Nu ska jag fortsätta att kolla på tv, en rabarberpaj väntar också ;) ha nu en fortsatt bra helg!



Kommentarer
Emelie

Åter igen! GRATTIS :D

Kram

2009-05-16 @ 22:14:54
URL: http://www.hundliv.webb.se
ullis

ÅÅH! STORT STORT GRATTIS!

2009-05-17 @ 09:17:17
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Elsa

STORT GRATTIS! gud va snabbt ni klassar upp er!

själv tog jag första pinnen någonsin igår :) med smilla :D



Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis !!!!

2009-05-17 @ 11:14:48
URL: http://roskullen.se
Hannah :)

Gud vad kul att det gick sååå bra för er! :D Fast det visste vi ju, det är ju SANNA & SPICY vi pratar om! :D <3

Gud vad roligt att Spicy klarade däcket galant, som hon har varit rädd för innan! :) Träningen ni har gjort med badringen har verkligen hjälpt! (Y)



GRATTIS TILL 1:a PLATSEN & 2:a PLATSEN! :) Ni är så duktiga!!! <3 Det är ju hur bra som helst att ni kom på andra plats på första starten i hoppklass 2 & fick en pinne! :) Super!



Var det stor skillnad på hoppklass 1 & 2? :) Jobbigt att det kändes som att hopphindrerna stod överallt, men du kom ihåg banan iaf. Super! :)

Agilitymästarna är ni asså. Förstår verkligen att du är stolt! :D <3 Ska bli jättekul att se filmen sen. <3



Puss, älskar dig mest bästa bästis! <3

2009-05-17 @ 15:58:36
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Matilda och Bea

Men guud!! Ni bara plockar pinnar!! GRATTIS!! Ni är bara så BÄST!!

Kram <33

2009-05-18 @ 15:59:06
URL: http://www.nogg.se/beabus


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0