Agilitytävling - Falkenberg (två dagars tävling)

Idag var det alltså agilitytävling i Falkenberg. Det var skönt att vi inte behövde åka så tidigt idag (eftersom large hundarna började, sen medium och sen small, det har annars oftast vart att small börjat) som vi annars brukar få göra. Det räckte att gå upp klockan 07:30/08:00 annars har vi fått ställa klockan på 05:30 redan! så det var skönt med lite sovmorgon denna gång. Vi kom perfekt till tävlingsområdet. Medium hundarna var nästan klara och det var då dags för banvandring för small, så det blev alldeles lagom.

Agilityklassen (klass 1): Inte så svår bana, enligt mig (och många andra tror jag faktiskt) men en väldigt lång bana. Det kändes som det i alla fall :P Jag behövde faktiskt inte göra något framförbyte i denna banan, inte något byte över huvud taget tror jag faktiskt inte, utan det var bara att springa på men självklart "hålla i" hunden ;) Spicy sprang på bra, följde mig bra & var helt enkelt så duktig :D detta blev ett felfritt lopp och kom därmed 1:a! denna pinnen vi vann idag, det var alltså vår sista pinne i klass 1 det betyder alltså att vi är uppfl. till klass 2 i agilityklassen. hehe, det måste vart lite surt för den som kom 2:a den hade tiden 38:93 (har jag för mig) medans jag och Spicy hade 38:73 ;) men i och för sig, man är så himla glad om man bara får pinne (i alla fall jag) :) idealtiden i detta lopp var hela 55s, så jag är väldigt nöjd med tiden också :)

Hoppklassen (klass 2): Kom för sent till banvandringen, det var ungefär bara 2 min kvar då jag kom in! och denna bana var väldigt klurig. Som tur var hade jag inget tidigt startnr så jag kunde kolla när det andra körde och på så sett få in banan i huvudet. Spicy hade bra fart även i detta loppet. Men när vi kom till slalomen tog hon andra porten, då 5 fel. Sen halkade hon ur slalomen någon gång (måste vart lite halt i gräset, sen stressade jag nog henne lite för mycket) sen mot slutet i banan tog hon ett hopphinder från fel håll vilket ledde till disk. Trots felen så är jag nöjd med loppet, Spicy var jätteduktig men jag visade alldeles för dåligt på vissa ställen. Det kan ju inte alltid gå bra ;) det känns som att det var ett tagsen den blev ett diskat lopp för oss, haha! ;O

Jag är supernöjd med dagen & det jag framför allt är nöjd med är att i agilityklassen, där vann vi ju vår sista pinne till klass 2 men också vår tredje pinne i rad! :) jag kan inte vara annat än nöjd.

Måste även säga att Emma med Chila gjorde två riktigt snygga lopp! imon blir det säkert pinne! :D

Några bilder från dagen:










Imorgon kan vi åka ännu lite senare, eftersom vi nu är i klass 2 i både hopp & agility ;)
Hoppas ni har haft en lika bra dag som oss. Ha det fint, hej!



Kommentarer
Hannah :)

Grattiiiiiis till uppflyttningen till AGILITYKLASS 2! :D (haha, nu är det varje gång man grattar duktigaste er, för efter varje tävling får ni suuuuperbra resultat, ni är fantastiska! :O) Hur duktiga får man vara egentligen? Det finns ingen som är bättre än ni är! 1:a plats också, hur bra som helst! Ni är mina idoooler! :D Så de så! :) För ni är bara bääst, förstår verkligen att du är nöjd över loppen. Är stolt över dig & Spican, för niii är för duktiga alltså - bästast! :D Agilitymästarna!



Synd att du missade banvandringen (nästan iallafall). Vad jobbigt det måste varit, plus att det var en svår bana också. :S Synd att det blev lite fel i slalomet & att hon tog hopphindret fel. Men, men! Vad gör det egentligen?! -ingenting! ;D Ibland måste man ha ett lopp där det går lite dåligt, plus det så flyttades ni ju upp & tog både en 1:a plats & pinne idag - i andra loppet! Så förstår verkligen att du är nöjd! Grattis! :D



Puss, älskar dig mest! <3

Ps. ...& det var ju som du sa "det känns som att det var ett tagsen den blev ett diskat lopp för oss, haha!" det var faktiskt väldigt länge sedan (tycker jag också) ni diskade er! Vilket är kanon ju! :O :) Puss igen. Ds.

2009-05-22 @ 23:56:06
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Hannah :)

Juste, glömde ju: Jääättefina bilder (som vanligt) bästa bästis! :) Tummen upp på dom! ;D

Sen måste jag öven önska er LYCKA TILL imorgon på tävlingen också (även fast det egentligen inte behövs, för ni kommer klara det gallant ändå)! :D Hoppas det går super för er, men det vet jag ju att det kommer! <3 <3 <3



Love you, always! Godnatt!

2009-05-23 @ 00:00:46
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Elsa

GRATTIS SANNA!!! uppe i klass två på hur många veckor? typ ingenting!! GRATTIS!!

2009-05-23 @ 10:59:53
URL: http://roskullen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0