Agilitytävling - Falkenberg (två dagars tävling)

Andra och sista dagen på agilitybanan i Falkenberg var det alltså idag - två riktigt roliga dagar!
Idag var det ju bara tävling i klass 2 för mig och Spicy, eftersom vi tog vår sista pinne i agilityklass 1 igår :)

Hoppklassen: Spicy ville inte riktigt sitta still i starten vilket gjorde att jag startade henne tidigare än vad jag egentligen skulle. Hade tänkt att jag skulle hinna en bit innan hon startade, men så blev det inte riktigt..
Istället kom jag lite efter och Spicy började tveka lite innan hon skulle hoppa över ett hopphinder (eftersom jag var lite efter, antar jag) så 5 fel blev det där. Inte bästa starten där inte. ;P Men i resten utav loppet måste jag säga att det gick riktigt bra. Vi kom i mål med 5 fel och kom på placering 9 :)

Agilityklassen: Starten gick mycket bättre här, Spicy satt kvar och jag hann med ;) Lite längre in i banan, när vi kom till tunneln så vet jag inte riktigt vad jag gjorde, jag visade inte alls bra och Spicy tog fel tunnelingång, vilket ledde till disk. Lite senare i banan tog Spicy ett hopphinder från fel håll då jag glömde säga "ut" och jag visade nog inte tillräckligt bra då heller (det är mycket man måste tänka på inne på banan ;) ) men jag brydde mig inte om det, vi var ju redan diskade så jag körde på som vanligt.

Jag är självklart nöjd med dagen, Spicy har vart superduktig, både igår & idag, så även fast det blev en disk i agilityklassen och 5 fel i hoppklassen så är jag riktigt nöjd! Fast något som jag kanske inte är lika nöjd med, är min handling, hur jag visade, det kändes som om jag inte var riktigt tydlig på något sätt. Men sånt händer, jag kan ju öva mer när jag vill. Jag kan ju ta och bygga upp en bana/kombination här ute i trädgården och öva när jag vill ;D

Emma med Chila var så nära pinnen idag igen! jättebra jobbat :)

Ha nu en fortsatt bra helg!

Ps. Får inte in filmen på datan så kan inte lägga in det i bloggen nu, men så fort det går och så fort jag hinner lägga in det här i bloggen så gör jag det. Så ifall ni är nyfikna och vill kika på hur det såg ur när vi tävlade, håll då utkik ;) Ds.



Kommentarer
Elsa

Du har all rätt i världen att skryta!! GRATTIS!!

tack tack :)

selma och alfonz har fyllt :) ska ha litet kalas snart :D GRATTIS till idag också! :)

2009-05-23 @ 18:08:52
URL: http://roskullen.se
Elsa

tack tack :)



är du fortfarande aktiv på hemsidan?

2009-05-23 @ 19:02:06
URL: http://roskullen.se
Hannah :)

Tråkigt att Spicy tvekade lite när hon skulle hoppa, men kul att resten av banan gick bra! :D <3 Placering 9 är ju jättebra ändå! :) <3 Grattis! ;)



Blir man diskade när hunden tar fel tunnelingång? :o Jag trodde man bara fick 5 fel då. (a) Haha, fast jag har ju inte tävlat något så jag vet inte, men jag trodde det. ;) <3 Synd att ni blev diskade för ett sådant litet fel ändå, fast bra jobbat på tävlingen ändå! :D <3 Synd att du kände att din handling inte var riktigt tydlig, men som du säger: det kan du ju öva på när du vill. (Y) Och det är ju toppen.



Ska bli spännande att se filmen. :) Visst vart den filmad med den nya videokameran då va? Då är det säkert jättebra kvalité ju! :D Spännande, spännande! <3



Pöss.

2009-05-24 @ 15:39:47
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0