Agilitytävling - Borås (första dagen)

Det har varit en riktigt varm dag idag och så fort man inte suttit inne i tältet har man fått gå till skuggan. Det har vart så himla varmt så man har bara inte kunnat sitta i solen, inte länge i alla fall.
Eftersom vi tog vår sista pinne i agilityklassen förra gången så tävlade vi alltså i klass 2 i både hopp och agility idag, vilket betyder att det var vår första start i klass 2 i agilityklassen idag (ja, ganska logiskt va? ;) )

Hoppklass 2: Jag startade henne lite för tidigt och jag kom lite efter och han inte riktigt visa ordentligt in till rätt tunnelingång, så det blev en disk på redan tredje hindret. Men det fortsatte på bra tycker jag, förutom fel tunnelingång i en annan tunnel, men jag brydde mig inte om det vi var ju redan diskade. Som sagt, annars gick allt hyfsat bra tycker jag :)

Agilityklass 2: Fick en väldigt bra start i detta lopp. Kunde gå precis så lång jag ville och Spicy satt kvar, annars brukar det vara så att hon är så himla taggad och hon vill starta innan jag säger till. Men hon var jätteduktig i starten denna gången. Lite längre fram i banan när Spicy hade kommit ut ur platt tunneln så ramla hon ut ur den, eller hur man ska säga. Hon låg i alla fall på sidan, vet inte hur det hände, kanske var det något väck i platt tunneln som gjorde att det hände så, inte vet jag hon kom i alla fall liggandes ut ur platt tunneln ;P det låter hel knasigt, jag vet men så var det. Spicy sprang på som vanligt ändå, var kanske något lite långsammare än vad hon var tidigare i banan, men hon hade ändå bra fart tycker jag :) vi kom felfritt in i mål och tog ledningen, en stund.. sen var det en annan som tog ledningen, men vi fick en 2:a placering, vilket jag är jättenöjd med :)
Första starten i agilityklass 2 och pinne, likadant var det i hoppklass 2. Jag är lycklig ;D



Har faktiskt något mer att berätta också. Agility, det var inte det enda vi tävla i idag, utan vi har ställt ut henne idag också ;) har inte berättat något innan om att vi har anmält till utställning eller nått, men sparade det lite som en överraskning om man säger så ;) Har självklart tränat med henne hemma, har tränat korta stunder varje dag och det har funkat kanon! hon har gått så himla fint hemma. I ringen idag var hon lite stressad, när alla hundar skulle gå runt var hon så nyfiken på den hunden som var framför och ville nästan börja springa. Hon stod bra på bordet, fast sen när domaren kom och kände och klämde på henne tycker inte Spicy det var så roligt, hon blev lite rädd för domaren. Sen när vi gick enskilt gick Spicy bättre men fortfarande inte så fint hon gått hemma, men betydligt bättre än innan när hon gick med de andra hundarna. Jag tycker hon ställde sig väldigt fint, så det var nog det bästa. Vi fick i alla fall ett 2:a pris vilket jag är nöjd med, med tanke på att Spicy inte alltid gick så bra o så, hon var helt enkelt för stressad idag.

Det tråkiga med kritiken som domaren gav oss, det är att varken jag eller mamma eller någon i familjen ser vad det står :O det är sån där svår skrivstil som man knappt ser vad det står plus att det är skrivet på tyska. Jag läser ju tyska i skolan så jag hade säkert kunnat översätta det ifall jag såg vad det var för bokstäver :P några få ord har jag nog sett vad det har stått, men långt ifrån allt! aja.. det löser väl sig ;)

Ska också berätta en annan sak. Att vi eventuellt vill ha valpar efter Spicy :) ifall det blir, så sparar vi nog en själv :)

Imorgon blir det ingen utställning, utan bara agility.
Håll utkik ifall ni är nyfikna på resultaten då ;) hoppas ni har haft en bra dag. Hej!



Kommentarer
ullis

GRATTIS till jordens bästa agilityekipage, pinne! :D Åhh vad skoj att ni ställde ut, och vad kul att det gick bra! (Y)



Hoppas ni tar valpar på Spicy!! Vi ska nog göra det på Wilma :D :D i vår (alltså om typ 10 månader) Ska vi nog göra det. Nästnästa löp alltså. Och då ska vi behålla en valp också :D Om vi nu gör det. Innan ville jag inte det för man missar allt med agilityn och hela alltet, + att många hundar blir totalfärändrade efter valpar. Vi får se, men det skulle vara såååå mysigt! :D Och då skulle vi skaffa kennel också ;D Mest för kennelnamnet, i och försig men vi anske skulle ta nån mer kull också ? :D



kramkram<3

2009-06-28 @ 14:15:00
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Emelie

Här har det hänt saker ser jag medans jag vart borta. :) GRATTIS till fint resultat!!

Då håller vi tummarna på att ni kanske tar valpar efter Spicy. :) Låter helmysigt, men mycket jobb. ;)

Kram

2009-06-28 @ 21:46:03
URL: http://www.hundliv.webb.se
HANNAH - cayennepeppar.se

Grattiiiis! till pinne i agilityklassen, första starten i agilityklassen & pinne precis som i hoppklassen. Ni är ju för duktiga ni! ;) <3 Vad kul att allt gick så bra på den banan! :) Vad konstigt att Spicy kom liggandes ut ur platta tunneln. :O Låter riktigt knasigt, precis som du sa. ;P Bra att hon inte skadade sig & fortsätta med bra fart i mål! <3 Grattis ännu en gång, duktiiiga ni! :)



Gud vad roligt att ni gick på utställning idag, ja en överaskning blev det allt! :) Grattis till en 2:a placering, det är ju jättebra med tanke på att hon var stressad & så. <3 Men gud vad konstigt att det står på tyska, varför skulle dom skriva på tyska? Konstigt.. xD Men hoppas du kan översätta det på något sätt, eftersom du har tyska i skolan & så, men eftersom det är skrivet med en så konstig skrivstil så kanske det inte går? :S Håller iaf tummarna! <3 Finfin bild på sötnosen Spicy också! :) Puss! <333

2009-06-29 @ 22:26:08
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0