Julhandlat ..

.. Julhandlat, tv tittande & agilityträning - det är väl ungefär så man skulle kunna sammanfatta min dag idag. Har inte mycket att säga om de två första "punkterna" utan tänkte berätta lite om agilityträningen :)


Det blev inte så att vi åkte in till agilityträningen i Varberg idag utan jag gick istället ut i trädgården och tränade med Spicy. Det var väldigt mörkt men träningen gick kanon idag! Spicy följde mig verkligen jättebra och farten och svängarna satt som en smäck! :)

Gjorde en liten bild lite snabbt i paint för att visa en liten kombination som vi bl.a övade på lite. Det kanske inte ser sådär jättesvårt ut, men det jag ville testa var hur bra hon skulle följa mig och om hon skulle fixa "runt" mellan hindrena där om ni förstår hur jag menar. Eftersom jag var på höger sida av slalomen så blir det ju lite svårare att visa tydligt att hon ska mellan hindrena och inte rakt fram. Jag var en bit ifrån henne när hon var inne i slalomen, vilket funkade jättebra :) sen vred jag hela kroppen väldigt mycket åt höger så hon verkligen visste att det var det hållet hon skulle åt sen fick jag liksom visa att hon skulle runt hindret, eller jag sa "runt" rättare sagt. Trodde bara Spicy skulle springa rakt fram och ta det hindret direkt efter slalomen, men inte då ;) hon följe mig jättefin och hade samtidigt riktigt bra fart.

Är alltså riktigt nöjd med träningen idag, Spicy var verkligen på topp och min handling kändes väldigt bra. En lyckad träning med andra ord! :)


Nu önskar vi er en fortsatt underbar Lucia och 3e advent. Hittat på något skoj? :)



Kommentarer
Emelie

Vill bara passa på o önska er en fortsatt trevlig lucia! :)

2009-12-13 @ 20:38:14
URL: http://www.hundliv.webb.se
Rebecca

Vad roligt att träningen gick så bra : ) Ni är så otroligt duktiga båda två ;D



Hoppas att du haft en bra Lucia :)

Själv har jag mest tagit det lugnt, satt i mjukiskläder till halv två. Har hunnit vara på julmarknad i alla fall, alltid något :)

2009-12-13 @ 20:48:30
URL: http://www.chippenshorna.blogspot.com
Hannah

Roligt med julhandling & jätteskoj att träningen gick så bra! Håller HELT med Rebecca - ni är otroligt duktiga båda två! :D Kombinationen verkade ju svår också, lätt att hunden tar hindret direkt sådär ju men super att hon inte gjorde det! (Y)



Pusss <3

2009-12-17 @ 16:39:02
URL: http://www.Cayennepeppar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0